Senaste nytt

Hyrbilar i USA: Stater med kostnadsfri envägshyra

agehall

Medlem
Boka via Avis.se (eller vilken annan svensk sida som helst) så ska försäkring ingå.

Använd dock INTE ebilhyra.se. Det är någon variant av priceline som är riktiga skojare. De hävdar att en "Dodge Charger eller liknande" är samma sak som en vanlig, fullstor bil och vägrar erkänna något annat.
 

mry

Medlem
I USA ingår väl aldrig försäkring för personerna i bilen utan den måste man teckna separat på plats väl?
 

erc

Medlem
Kan inte heller rekommendera e-bilhyra. Eller autoeurope.com. Två förmedlare med riktigt låg kvalitet. Blandar ihop kategorier, precis som agehall skriver.

Försäkringen på personerna. PAI. Korskolla med dina övriga försäkringar. Här gissar jag det handlar om helt onödig dubbelförsäkring.

Kan varmt rekommendera MrJet (med reservation för att jag inte hittar bilar från Avis, Hertz eller Budget där i nuläget).

Vidare ger HHonors-kortet bra rabatt på Budget. Inloggad BAEC-användare får bra priser (och villkor) med Avis. SAS EuroBonus ger helt okej rabatter på både Hertz och Avis.

Kan inte på något sätt rekommendera de typiska turistuthyrarna Dollar, Alamo eller National. Mer sliten hyrbilsflotta har jag aldrig upplevt. Jo. En gång. I Rumänien 2005.
 

Gnopps

Medlem
I USA ingår väl aldrig försäkring för personerna i bilen utan den måste man teckna separat på plats väl?
Det beror helt på vilket pris du bokar med. Ofta ingår försäkring i priser för européer men inte för amerikanare, så jämför slutpris på både amerikanska och européiska hemsidor.
 
Vidare ger HHonors-kortet bra rabatt på Budget.
Det ger samma rabatter i NYC området (som dessutom cancellerar nästan alla BCD) som "Rent more, Save more"(upp till 20%). Dessutom hyr man på en weekend så kan man få försäkringen i priset(LDW, SLI). Sen väljer man "Pay now rate" och nockar av ytterliggare 5%. Poängen krediteras senare till Club Carlson istället. På en 2 dagars hyra av en kompaktbil(Ford Focus) för $124.26 får man 5000 points tillbaka som jag värderar till $35. Och de måste jobba riktigt hårt för att gräva fram en kompakt kl 11 på lördag. :D
 

Unicornone

Medlem
Kan inte på något sätt rekommendera de typiska turistuthyrarna Dollar, Alamo eller National. Mer sliten hyrbilsflotta har jag aldrig upplevt. Jo. En gång. I Rumänien 2005.

Av mina senaste tre hyrbilar i USA har två varit från National, den ena hade gått 1000 miles fick en Musse cab fast vi bokat en midsize dessutom enväg LV-LA. Den andra på National var en Equinoxe på 1200 miles. Alamo häromsisten med en bokad Corolla gav en fabriksny Camry så jag är mer än nöjd :D

Nån som vet om man får köra en maxivan 12/15 pax på B-kort? Ska över med 8 pers så vi måste ha det störst vi kan hitta för att få med bagaget annars hade ju en Suruban el dyl fungerat men med 8 pers o bagage i 14 dagar så går det åt hsike.
 
Nån som vet om man får köra en maxivan 12/15 pax på B-kort? Ska över med 8 pers så vi måste ha det störst vi kan hitta för att få med bagaget annars hade ju en Suruban el dyl fungerat men med 8 pers o bagage i 14 dagar så går det åt hsike.
Komforten av en 12 pers-van är sådär. Du kan ju köra en bil med max 8 passagerarplatser med B-körkort men oftast man är mer flexibel här på den punkten och tittar snarare på vikt.
Om ni är 8 personer totalt då kan en Ford Explorer EL fungera för er, delar av bagaget åker då på taket.
 
Häftigast envägshyravgift mellan NYC-PBI verkar Hertz ha - $750. Alamo verkar ha $30-99 , vi får se om det stämmer när jag hämtar bilen.
Budget i Orlando verkar ha $300 som högst.
 
Last edited:

Crater

Medlem
Jag ska köra från Seattle till San Francisco och tänkte boka avis. Men de ska ha 300$ för one way fee.
Det låter som rena bondfångeriet tycker jag och jag undrar om det går att slippa?
 

tourist

Medlem
Jag ska köra från Seattle till San Francisco och tänkte boka avis. Men de ska ha 300$ för one way fee.
Det låter som rena bondfångeriet tycker jag och jag undrar om det går att slippa?

Det är bara att leta runt, se även hyrbilsforum på FlyerTalk för bra koder för USA. Flera av mina bästa envägshyror mellan olika delstater har nog varit med Hertz och CDP för Motormännen (556397) eller AAA web (1805452) (jag är medlem).
 
Toppen