Senaste nytt

Hyrbil och nivåpoäng

En liten varning för Europcar om poängen är av vikt. Hyrde med dem i juni, hyr normalt via Hertz eller Avis men urvalet av bilar var bättre hos Europcar så tänke att jag skulle testa. Fick självfallet fel mängd poäng och inga nivåpoäng. Det knepiga är att det inte ens finns någon länk till efterregistrering upplagd hos SAS så känns långt bort att kunna få någon rättning.
 
Ännu en bokning med Avis där de ger mig 250/500 poäng istället för 750/1500 som det borde vara den här gången. Börjar undra hur de hanterar det här, ingen koll alls! Eller full koll och hoppas att folk tröttnar.

Har öppnat ärende sen förra gången men inget har hänt hittills
 
Ett samtal till supporten igår. Två ärenden fick skapas och supporten fick skicka ett mail till berörd avdelning för varje ärende. Tyvärr så har de ju inte en sida att fylla i när man inte fått rätt antal poäng + bevis som hade underlättat utan man måste ringa support, vänta i 1 timme och göra det manuellt. Slöseri med både min och supportens tid.
 
Har slutat med Avis helt då de fortfarande inte lyckas lösa mina första ärenden där jag bara fått 500 + 250.
Gått över helt till Hertz, Sixt och nu senast Alamo som alla fungerar felfritt.
 
Ja, det är konstigt att en sådan enkel sak inte kan fungera. De måste ju också inse att absolut enda orsaken till att man använder just dem, bland många andra bolag, är att man vill åt poängen. Kan man inte lita på att man får dem, väljer man ett annat bolag med exakt samma bilar och priser :cool:
 
Fick faktiskt in saknade poängen till slut. Mailade deras support utan större framgång. Fick lite svar men inget hände. Ringde supporten efter nån månad och de kontaktade någon annan avdelning via mail. Det verkade faktiskt ha fungerat för de saknade poängen har trillat in. Inget besked eller svar från supporten men poängen kom till slut.

Har dock bokat Hertz sedan dess och där har poängen kommit in som de skall. Så om inte Avis erbjuder mängder med poäng som motiverar extrajobbet med att jaga poäng så blir det nog Hertz framöver. Får säga att deras system med "uppgraderingar" fungerar bra också, nu sist en vecka i ATL där jag blev hänvisad till sektionen Presidents Circle där det bland annat stod några bilar av mellanstorlek som jag bokat, men även några stora rejäla SUVar som jag istället valde. Trevligt att få välja vilken av ett gäng bilar man föredrar istället för att tilldelas en och/eller behöva fråga om en uppgradering är tillgänglig.
 
Toppen