Senaste nytt

Hyrbil och nivåpoäng

Skumt.
Jag har alltid fått Hertz krediterad på det datumet bilen hämtas ut.
Fick också in den senaste idag, hämtad 17/1, lämnad 19/1, ser ut som vanligt med två rader daterade den 17e
30/1 matchar ingenting i mina Hertz-bokningar. Det närmast jag kommer är en förskottsbetald bokning som betalades igår och som hämtas i morgon, men det verkar orimligt att det är den.
Kanske någon körning som gått fel som gör att min bil gått in på annat sätt, men det är lustigt att du och jag har exakt samma hyresdatum och bara min är konstig.

...(för övrigt bra belöning med 3000 poäng och 1500 status för en helg som kostade sek719)
Ja, verkligen. Nuvarande kampanj (1000 resp 500) är betydligt sämre, inget att jubla över. Önskar att jag hade vetat behovet av hyrbil lite tidigare

Ha, det visar sig att den tomma raden i min aktivitets-lista är någotrenderings-roblem. Korrekt info finns i html:en, det är bara att den inte visas. Den finns också i excel-exporten

Skärmavbild 2025-01-30 kl. 18.20.49.png

[{\"date\":\"2025-01-17\",\"activity\":{\"title\":\"Hertz SAS\",\"type\":\"Points Earned\"},\"points\":1000,\"bonusPoints\":1000,\"pointsType\":\"Extra Points\",\"transactionType\":\"ER\"},{\"date\":\"2025-01-17\",\"activity\":{\"title\":\"Level Points from Hertz SAS\",\"type\":\"Points Earned\"},\"points\":500,\"levelPoints\":500,\"pointsType\":\"Status Points\",\"transactionType\":\"ER\"}]

Hör och häpna! poängen kom dagen efter hyran avslutades, 500 nivå + 1000 bonus... bra jobbat Sixt!
Sen att jag vart uppgraderad till en Tesla modell 3 samt slapp betala för att jag hade 15% för lite laddat vid återlämning var en bonus!

Hyrde från Sixt i USA under januari på den poängkampanj som fanns då. Bonuspoäng och nivåpoäng kom in ca en vecka efter avslutad hyra.

Några datapunkter, verkar vara lite random.
Bokade 2-3 gnger med SIXT förra året, poängen kom in korrekt efter ganska exakt 1v varje gång. Två hyror med AVIS under kampanj, ena kom poängen in fel och andra kom de inte alls. Efter mängder med samtal, tog ca 2mån innan bägge blivit krediterade korrekt.
En hyra med Hertz i Dec 2024 vid kampanjen de hade, poängen kom in korrekt direkt och det tog mindre än 1v.
Vart vände du dig hos AVIS för att lyckas få poängen tillslut? Sitter i liknande sits och skulle behöva poängen för att återkvala till Diamond. Min erfarenhet av AVIS kundtjänst är dock medium dålig

Har testat detta med Sixt, Avis och Hertz och har fungerat smärtfritt fram till min senaste hyra med Avis. Fick bara 250 nivåpoäng av utlovade 750.
Givetvis screenshot och har ett pågående ärende med kundtjänst. Får se om de lyckas rätta till det.

Uppdatering på mitt case:
Kontaktade SAS Diamant-support som först hänvisade till Avis kundtjänst, men sen att de själva startat ett case.
Fick de saknade poängen strax därefter.

Däremot har jag en ny Avis hyra från förra veckan som jag inte fått poäng från ännu, samt så påbörjar jag en ny hyrning nästa vecka i Italien. Får se hur det går!

Toppen