Senaste nytt

Hyrbil och nivåpoäng

Har testat detta med Sixt, Avis och Hertz och har fungerat smärtfritt fram till min senaste hyra med Avis. Fick bara 250 nivåpoäng av utlovade 750.
Givetvis screenshot och har ett pågående ärende med kundtjänst. Får se om de lyckas rätta till det.

Vid våra 2 senaste bilhyror i november hos Avis i Florida kom bonuspoängen in direkt … men inga nivåpoäng.
Kontaktade då Diamantsupporten som undersökte och satte sedan in nivåpoängen.
Löstes alltså ganska smidigt men det borde ju funkat automatiskt.
Fick tyvärr ingen förklaring till felet.

Fick 1500 bonuspoäng och 750 nivåpoäng för min senaste Hertzhyra. Tror det var 8 dagar. Vill dock minnas att jag bokade direkt via hertz med CDP-koden inlagd.
Det där är lite spännande. Någon mer med samma erfarenhet?
T&C för nuvarande kampanj säger att det ska bokas genom SAS portal
Skärmavbild 2025-01-27 kl. 22.16.30.png

Jag hittade en biltyp vid sökning direkt på Hertz som inte erbjuds via SAS portal. Vill dock inte chansa och boka direkt eftersom det står tydligt i T&C

Tyvärr är det ofta dyrare och sämre villkor via SAS portal. Samma bil hos avis hade 10x högre självrisk (inte för att det spelar roll med amex elite.. men ändå) och var även dyrare samtidigt. Tråkigt!

Tyvärr är det ofta dyrare och sämre villkor via SAS portal. Samma bil hos avis hade 10x högre självrisk (inte för att det spelar roll med amex elite.. men ändå) och var även dyrare samtidigt. Tråkigt!
Har bokat 7-8 ggr på Hertz senaste tiden. Billigare via SAS än direkt på Hertz de gånger jag jämfört

Några datapunkter, verkar vara lite random.
Bokade 2-3 gnger med SIXT förra året, poängen kom in korrekt efter ganska exakt 1v varje gång. Två hyror med AVIS under kampanj, ena kom poängen in fel och andra kom de inte alls. Efter mängder med samtal, tog ca 2mån innan bägge blivit krediterade korrekt.
En hyra med Hertz i Dec 2024 vid kampanjen de hade, poängen kom in korrekt direkt och det tog mindre än 1v.

Datapunkt för bokning Hertz via SAS.se, med återlämnad bil 19 jan. Det tog nästan 2 veckor men i dag dök en märklig transaktion upp bland aktiviteter, daterad 30/01/2025. Ingen beskrivande text och inga poäng i aktivitetslistan.
Skärmavbild 2025-01-30 kl. 10.42.17.png

Antalet bonuspoäng i "Visa profilen" har dock ökat med 1000 men antalet poäng i rubrikraden är oförändrat. Antalet nivåpoäng har ökat med 500, så jag är rätt säker på att det är Hertz-bokningen. Men sas verkar ha lite blandade problem med poäng.

Datapunkt för bokning Hertz via SAS.se, med återlämnad bil 19 jan. Det tog nästan 2 veckor men i dag dök en märklig transaktion upp bland aktiviteter, daterad 30/01/2025. Ingen beskrivande text och inga poäng i aktivitetslistan.
Visa bifogad bild 162261

Antalet bonuspoäng i "Visa profilen" har dock ökat med 1000 men antalet poäng i rubrikraden är oförändrat. Antalet nivåpoäng har ökat med 500, så jag är rätt säker på att det är Hertz-bokningen. Men sas verkar ha lite blandade problem med poäng.
Skumt.
Jag har alltid fått Hertz krediterad på det datumet bilen hämtas ut.
Fick också in den senaste idag, hämtad 17/1, lämnad 19/1, ser ut som vanligt med två rader daterade den 17e. (för övrigt bra belöning med 3000 poäng och 1500 status för en helg som kostade sek719)

Toppen