Senaste nytt

Hyr från Hertz tjäna 5.000 poäng och chans att vinna 25.000

Till slut löste sig detta efter ytterligare en kontakt med Hertz och B som verkar sköta detta själv:

Dear Samosaguas:

Although our system shows that your rental XXX has already been processed for 5000 base and bonus miles and transmitted to SAS, the credit was not posted to your account. I have spoken with the liaison for SAS and had the points/credit/miles manually posted to your account.

The Frequent Traveler program is a Hertz program that is offered through several major airlines and hotels. Hertz does participate by recording the membership number at the time of reservation, or sometimes retroactively, and transmitting this information to the appropriate frequent traveler program.

Frequent traveler credits/miles/points are posted to your account by your frequent traveler program, not by Hertz.

We appreciate your business and look forward to serving your future car rental needs.

Regards,

B
The Hertz Corporation
Attn: Frequent Travel Department
14501 Hertz Quail Springs Parkway
Oklahoma City, OK 73134 U.S.A.
Fax # 866-333-8304 or Fax #405-775-4519
For telephone inquiries please call (toll-free) 800-654-4173

Fick i dag 5000 poäng för en hyra 8-10 juli. Hade laddat mentalt för lång väntan och hårda strider men ibland blir man överraskad...

5000 poäng kom in på EB-kontot utan strul exakt 20 dagar efter hyrstarten! Är mer skeptisk över hyran i Italien dock :D
Fick 5000 poäng efter enbart 3 dagar efter att ha lämnat in bilen. Hyrde bilen på Milano Malpensa och det var rena katastrofen. Fick köa i två timmar på att få ut min bil. Har aldrig sett större ineffektivitet och byråkrati.

Min egen statistik från denna kampanj: 5 hyrestillfällen i Sverige, varav 3 betjänades över disk och poängen kom sedermera till kontot efter ca 10 dagar. De 2 hyrorna som hämtades i självbetjäningsautomat gav endast 500 poäng och en seg process mot Hertz. Automaten ersätter CDP med godtycklig kod som den tycker att man har använt förut (även om man inte bokat med någon profil). Så vill man inte ha poängstrul verkar "över disk" säkrare.

Book between Apr 1 - Jun 30, 2017. Then buckle up in your Hertz car between Apr 1 - Sep 30

Bokat enligt reglerna, men det gick utmärkt att ändra hyresdatum efter den 30/6,
jag fick tom tillbaka pengar eftersom det var billigare nya datumet. (hyresdatum fortfarande före 30/9)

Det är dags att sammanfatta kampanjen,

Gjorde 13 hyror,
Av dessa fungerade poängen felfritt i 10 fall.
De tre som fallerade var de som jag hämtade ut i automat. Efter en del mailande med Hertz och Diamantkundtjänsten trillade det in poäng även för dessa med viss felräkning till min favör.

Totalt 64 000 Eurobonuspoäng mer tack vare kampanjen! Och då de flesta av hyrorna var för weekends blev poäng / SEK kvoten cirka 8.

Helt klart en av de mest poänggivande kampanjerna hittills.

Verkar dock inte varit en av de lyckliga som vann 25' poäng ytterligare, om det nu verkligen delades ut något sådant pris... :)

Nej. Jag hittar det inte där. Står endast Eurobonus Diamond, dock så fick jag svar idag från Hertz att de för över 5000x2. Krävdes 3 mejl.

Thank you for giving us the opportunity to review this matter. We value your business and hope that we will be able to serve you in the future.

Idag kom poängen in!

Behövdes några "vad händer med poängen" mejl förra veckan och ett mejl till Eurobonus denna vecka.

Idag rasslade det in 25 000 poäng!! Inget mail eller annat tecken på att jag vunnit men helt klart att Hertz faktiskt levererar. En redan väldigt poänggivande kampanj blev plötsligt ännu bättre :)

Övriga 24 håller tyst, hänger inte på BC.SE, eller så är det bara du som fått 25k,
alternativt jobbar du åt Hertz och försöker lura oss

giving away 25 packages worth 25,000 Extra points to the first 25 who book

Toppen