Homer
Medlem
Det är ingen tävling. De 25 första som bokar får 25k extra pts.
Om det inte är en tävling att vara bland de 25 första så vet jag inte vad en tävling är.
F.ö.just den formulering som Hertz använder
get the chance to win
Det är ingen tävling. De 25 första som bokar får 25k extra pts.
Betyder detta att det räcker med rätt PC-kod för att få poängen? Har en annan CDP som är mycket mer förmånlig för mig.
- Must use Discount code CDP 736686 to receive the discount and Promotion Code PC 203592 to receive the 5,000 SAS EuroBonus Extra points and your special conditions.
Betyder detta att det räcker med rätt PC-kod för att få poängen? Har en annan CDP som är mycket mer förmånlig för mig.
CDP = Counter Discount Program. Avtalspriser.Ursäkta frågan, mwn vad är en "PC-kod" och "CDP" kod?
Rabatt/CDP/Club-kod:
Ett CDP-program (counter discount program) är ett avtal eller program som har utarbetats i samarbete med ett företag eller organisation där individer som uppfyller vissa kriterier får hyra med hyresvillkor som är annorlunda än de som allmänt erbjuds till allmänheten.
Exempel på CDP-program innefattar speciella hyrestariffer för företag och speciella rabatter för kreditkort och reseklubbar. CDP-program kan identifieras med hjälp av unika nummer ("CDP-nummer") och för dem som önskar hyra bil enligt villkoren för ett CDP-program krävs det att korrekt CDP-nummer anges. Ett CDP-nummer består av siffror och innehåller mellan 1 och 10 siffror.
Detta nummer kan också användas i samband med en kampanjkod (PC), ett priskod (RQ) eller ett CV-nummer (for konvent/konferens) om specialerbjudandet eller kampanjen kräver att ytterligare information anges vid bokning.
Kampanjkod (PC)
Ett sexsiffrigt nummer kopplat till ett specialerbjudande eller kampanj. Detta nummer kan också användas i samband med ett CDP-nummer (avtalspris) eller en priskod (RQ) om specialerbjudandet eller kampanjen kräver att ytterligare information anges vid bokning.
Priskod (RQ)
En kod på mellan fyra och sex siffror används för att ge tillgång till rabatt på standardpriset för privatkunder.
Detta nummer förekommer ofta i ett specialerbjudande med texten “Jag ombads fråga efter”. En priskod (RQ) kan också användas i samband med ett CDP-program (avtalspris) eller en kampanjkod (PC) om specialerbjudandet eller kampanjen kräver att ytterligare information anges vid bokning.
CV-nummer (konvent/konferens)
Nummer som gäller unika sammankomster för en grupp människor genererar speciella rabatterade priser och förmåner som förhandlats fram i förväg.
Dessa ska anges i CV-fältet när bokning görs för att dra fördel av dessa avtalspriser för möten och sammankomster. Ett CV-nummer kan bara användas i samband med ett CDP-program (avtalspris) eller en priskod (RQ) om det framförhandlade konferenspriset tillåter att ytterligare information kan anges vid bokning.
IT-nummer:
Detta fält avser en voucher-kod (IT). IT-numret är en kombination av bokstäver och siffror inleds alltid med bokstäverna "IT" (även när du uppger IT-numret i detta fält). Korrekt IT-nummer hittar du på ditt voucher-/bonusunderlag.
Kampanjen började den 1 april så den chansen är nog minimal tyvärr.Bokade 14:32, ganska när in på när länken fungerade. Undra om man då är bland de 25. Konstigt nog kommer de inte meddela det förrän i oktober..
Kampanjen sträcker sig fram till och med september så det är inte så konstigt att de avvaktar tills efter det.Bokade 14:32, ganska när in på när länken fungerade. Undra om man då är bland de 25. Konstigt nog kommer de inte meddela det förrän i oktober..
Jag provade detta på en bokning i höstas under någon av 3000p-extra-kampanjerna efter samma tolkning som du gjort. Extrapoängen kom inte in automatiskt. Jag efterregistrerade och Hertz ringde upp mig där de meddelade att denna inte gick med andra erbjudanden osv. Efter lite diskussion gav kvinnan med sig men jag får nog erkänna att jag egentligen delar hennes och Hertz tolkning. Det står tydligt att den den inte går att kombinera med andra kampanjer. Hon menade även att man inte egentligen ens ska få de vanliga 500p om man använder sig av annan CDP än Eurobonus. Läxan lärd för min del och jag bokar i framtiden endast med "rätt" CDP om inte prisskillnaden är för stor.Betyder detta att det räcker med rätt PC-kod för att få poängen? Har en annan CDP som är mycket mer förmånlig för mig.