Senaste nytt

Hyatt Diamond Suite Upgrade-tråden

Det här är ju nästan löjligt... Det har blivit nåt knas och jag har en DSU kvar, fast jag använt alla 4. Bokat Hyatt Regency Kota Kinabalu en vecka för 2500 poäng + 50 USD/natt (normal rate 209 USD) och använder DSU'n. Får exec suite (399 USD) som inte ens är deras minsta svit, som man normalt får med DSU. :)
Skall av bara farten boka en helg i Europa om några veckor för att dra in lite mer poäng under den pågående kampanjen. Onödigt men trevligt!

Det här är ju nästan löjligt... Det har blivit nåt knas och jag har en DSU kvar, fast jag använt alla 4. Bokat Hyatt Regency Kota Kinabalu en vecka för 2500 poäng + 50 USD/natt (normal rate 209 USD) och använder DSU'n. Får exec suite (399 USD) som inte ens är deras minsta svit, som man normalt får med DSU. :)
Skall av bara farten boka en helg i Europa om några veckor för att dra in lite mer poäng under den pågående kampanjen. Onödigt men trevligt!
Sant gillar vi! :)

Jag har 2 st DSU kvar och vet inte riktigt hur jag ska anvanda dem. Bor for narvarande 22 natter (kommer att maxa nuvarande kampanjen!) pa Hyatt Regency Sha Tin i Hong Kong men att anvande en DSU for 7 natter i en svit har kanns inte som att maximera vardet pa den.

Funderar pa att ta taget upp till Guangzhou en helg och prova nya Park Hyatt (bra varde med Points + Cash) dar. De minsta sviterna dar ar 110sqm vilket ar skapligt!

Den sista DSU'n togs inte heller bort (vilket inte verkar helt ovanligt att det händer), så nu används den på Hyatt Regency Belgrade om några veckor. Nu är dom slut dock, totalt 6 st på ett år. Enda Hyatt jag bott på UTAN DSU var Hyatt Regency New Orleans för 2 veckor sedan som fick panikbokas pga hurricane Matthew... :D:)

En liten uppdatering da jag anvande min andra DSU for medlemsaret Mar 16-Feb 17 pa Park Hyatt Guangzhou i helgen.

Helt fantastisk corner suite pa 62a vaningen. Hotellet ar drygt ett ar gammalt sa allt var tip-top. Le Labo Bergamote 22 toalettartiklar som vi aven anvander privat var en kul bonus - samma som i Etihad First Class for ovrigt. Mycket trevlig spa-anlaggning pa 64e vaningen som paminner om den pa Park Hyatt Shanghai. Vi provade den kinesiska restaurangen som serverade god mat (dock lite stokigt med barn som sprang runt) samt skybaren som tydligen ar Guangzhou's hogsta utomhusbar ("for now..."). Lite val mycket turister/icke-hotellgaster dock, och ingen Park Hyatt-kansla dar.

Kan varmt rekommendera detta hotellet for de som ska till GZ. Vi bodde pa Points & Cash rate for 10k poang + ca. 800 RMB per natt.

Enligt reglerna kan man inte anvanda DSUs pa hotell som annu inte oppnat, dock hjalpte nyss Hyatt Concierge pa Twitter mig att applicera en DSU pa en stay pa Park Hyatt Bangkok (oppnar i mitten av Maj). Har dubbelkollat bokningen och mycket riktigt star rumskategorin som PRKS istallet for KING. Osaker pa om reglerna har andrats i och med overgangen till World of Hyatt, eller om det ar en anomali.

Kan for ovrigt tipa om att Park Hyatt Bangkok har en 'Grand Opening Rate' just nu for THB 6,400 vilket ar ganska overkomligt med tanke pa prisnivan pa Grand Hyatt Erawan. PH har infor oppnandet positionerat sig som ett av de absolut basta hotellen i Bangkok. Sjalv betalar jag min stay med mitt Citi Prestige-kort vilket gor att 4e natten blir gratis och tar ner kostnaden till THB 4,800.

Kan for ovrigt tipa om att Park Hyatt Bangkok har en 'Grand Opening Rate' just nu for THB 6,400 vilket ar ganska overkomligt med tanke pa prisnivan pa Grand Hyatt Erawan. PH har infor oppnandet positionerat sig som ett av de absolut basta hotellen i Bangkok. Sjalv betalar jag min stay med mitt Citi Prestige-kort vilket gor att 4e natten blir gratis och tar ner kostnaden till THB 4,800.

När ska du bo där? Du måste skriva en rapport. Planerar att boka en vistelse i december.

Nu när sötebrödsdagarna som Diamond är slut och med alla ändringar av programmet (Gold Passport -> World of Hyatt) så finns det fortfarande bra användning för intjänade poäng. Detta i form av uppgraderingar som dessutom är lite mer flexibelt än de gamla DSU'erna.

Uppgradering till Club: 3,000 poäng per natt.
Uppgradering till Suite: 6,000 poäng per natt.

Fördelarna som jag ser det är att man inte behöver "maxa" en DSU med 7 nätter utan kan sprida ut bokningar på en eller ett par nätter och lägga till lite poäng för en svit där det också brukar ingå Club-förmånerna. Är man bara ute efter fri frukost (och lounge) är 3,000 poäng/natt en enkel plätt och tilgången är stor.

Känns som att en hög med poäng lätt ersätter status och att man slipper jaga nätter. Som bonus får man ju också nya poäng - det är en evighetsmaskin! :)

Nu när sötebrödsdagarna som Diamond är slut och med alla ändringar av programmet (Gold Passport -> World of Hyatt) så finns det fortfarande bra användning för intjänade poäng. Detta i form av uppgraderingar som dessutom är lite mer flexibelt än de gamla DSU'erna.

Uppgradering till Club: 3,000 poäng per natt.
Uppgradering till Suite: 6,000 poäng per natt.

Fördelarna som jag ser det är att man inte behöver "maxa" en DSU med 7 nätter utan kan sprida ut bokningar på en eller ett par nätter och lägga till lite poäng för en svit där det också brukar ingå Club-förmånerna. Är man bara ute efter fri frukost (och lounge) är 3,000 poäng/natt en enkel plätt och tilgången är stor.

Känns som att en hög med poäng lätt ersätter status och att man slipper jaga nätter. Som bonus får man ju också nya poäng - det är en evighetsmaskin! :)
Haller verkligen med. Jag forlorar med all sannolikhet min Globalist/Diamond status i mars nasta ar och da ar planen att anvanda kvarvarande poang (planerar anvanda 125,000 + frinatt pa Park Hyatt Hadahaa Maldives i Feb) pa Club och Suite upgrades.

Kommer att sakna Hyatt, kanns trakigt att behova ga tillbaka till Hilton nar det roliga ar over. :(

Toppen