Kimmen00
Medlem
Spurte du hotellet eller diamond line?
Messade Gold Passport Concierge på Flyer Talk.. han svarade på ngn timme.
Spurte du hotellet eller diamond line?
Sant gillar vi!Det här är ju nästan löjligt... Det har blivit nåt knas och jag har en DSU kvar, fast jag använt alla 4. Bokat Hyatt Regency Kota Kinabalu en vecka för 2500 poäng + 50 USD/natt (normal rate 209 USD) och använder DSU'n. Får exec suite (399 USD) som inte ens är deras minsta svit, som man normalt får med DSU.
Skall av bara farten boka en helg i Europa om några veckor för att dra in lite mer poäng under den pågående kampanjen. Onödigt men trevligt!
Kan for ovrigt tipa om att Park Hyatt Bangkok har en 'Grand Opening Rate' just nu for THB 6,400 vilket ar ganska overkomligt med tanke pa prisnivan pa Grand Hyatt Erawan. PH har infor oppnandet positionerat sig som ett av de absolut basta hotellen i Bangkok. Sjalv betalar jag min stay med mitt Citi Prestige-kort vilket gor att 4e natten blir gratis och tar ner kostnaden till THB 4,800.
I slutet av oktober -- återkommer då!När ska du bo där? Du måste skriva en rapport. Planerar att boka en vistelse i december.
Haller verkligen med. Jag forlorar med all sannolikhet min Globalist/Diamond status i mars nasta ar och da ar planen att anvanda kvarvarande poang (planerar anvanda 125,000 + frinatt pa Park Hyatt Hadahaa Maldives i Feb) pa Club och Suite upgrades.Nu när sötebrödsdagarna som Diamond är slut och med alla ändringar av programmet (Gold Passport -> World of Hyatt) så finns det fortfarande bra användning för intjänade poäng. Detta i form av uppgraderingar som dessutom är lite mer flexibelt än de gamla DSU'erna.
Uppgradering till Club: 3,000 poäng per natt.
Uppgradering till Suite: 6,000 poäng per natt.
Fördelarna som jag ser det är att man inte behöver "maxa" en DSU med 7 nätter utan kan sprida ut bokningar på en eller ett par nätter och lägga till lite poäng för en svit där det också brukar ingå Club-förmånerna. Är man bara ute efter fri frukost (och lounge) är 3,000 poäng/natt en enkel plätt och tilgången är stor.
Känns som att en hög med poäng lätt ersätter status och att man slipper jaga nätter. Som bonus får man ju också nya poäng - det är en evighetsmaskin!![]()