Senaste nytt

Hur undviker jag skrikande småbarn på flyg

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, här vänder vi på steken och det faktum att när man som vi reser med 3 barn i olika åldrar så riktigt ser vi paniken på den som skall tränga sig in bland oss, oftast är de så panikslagna att de bara vid åsynen av 3barn springer till flyvärdinnan och ber om förflyttning..vi jublar ju givetvis varje gång, då vi oftast har ett extra säte att utnyttja......

Flyger LX A343 ZRH-PVG med en 8-veckors baby i februari. Tjejen har bassinet på 23A och jag sitter på 23D eftersom 23B är tagen redan. Ska bli intressant att se om personen i 23B vill byta plats med mig eller inte. Annars kommer han/hon få stå ut med massa spring mellan 23A och 23D. :rolleyes:

Den enda miljardär jag träffat rakade sig i bilen på väg till kontoret.
När jag bodde långt upp på Birger Jarlsgatan så såg jag ibland, vid rödljusen på morgonen, ensamma herrar i fina bilar i riktning city som satt och rakade sig. Själv körde jag Ciao så jag fick raka mig hemma...

• Gilla
Reactions: Gus
Det är klart frustrerande om ens barn gråter hejdlöst på flygplanet. Det går inte göra mycket annat än be om ursäkt och kämpa vidare. Samtidigt måste man också ha förståelse för att det kan vara minst lika frustrerande för omgivningen. Man kan ju inte bara döma alla som upplever obehag när ett barn sätter igång och skrika. Eftersom proffstyckaren verkar vilja bereda plats l helvetet för den besvärade omgivningen, så borde hon kanske också bereda plats åt sig själv som irriterar sig på att omgivningen blir störda.

På något sätt klarar jag av skrikande småbarn. Däremot fixar jag inte när föräldrarna sätter en iPad i knät på ungen, gärna med ett plingande spel på högsta volym, inte sällan under start/landning.

Hur har vi det med läsförståelsen egentligen? Hon skriver att det finns en särskild plats i helvetet för de människor som suckar högt och blänger surt på skrikande småbarn, i.e. förvärrar situationen genom att stressa den stackars föräldern ytterligare. Och det håller jag med om. Ingen tycker om skrikande barn på flygplan, varken småbarnsföräldrar eller affärsresenärer, men det enda man kan göra är att sitta kvar och tiga (och klaga på internet), byta säte i mån av plats eller hjälpa till.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen