Senaste nytt

Hur undviker jag skrikande småbarn på flyg

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan ta ett exempel från verkliga livet. Flög LAX-LHR och hade 4 timmar layover i London. Klev på flyget till ARN och fick teknik på planet efter vi boardat. Efter 1,5 timme börjar det gnällas på planet att det är varmt osv. Mannen bredvid oss berömmer vår 3,5 år dotter att hon sköter sig så bra. Naturligtvis underlättar det att min fru är förutseende och har med sig leksaker och diverse inslagna paket att öppna med jämna mellanrum. Att generellt klaga på barn är i mina ögon väldigt olämpligt, överlag sköter dom sig bra.

Håller med att det är väldigt dåligt att föräldrar låter sina barn leva rövare ombord på ett plan. Hoppas dom flesta vågar säga till dom föräldrarna om inte kabinpersonalen bryr sig.

Klart olämpligt, vågat och dumt. Jag råkade för ett tag sen ut för något liknande störande och chockande. I en lounge på Schiphol sitter en man och rakar sig på en stol, med rakapparat, ljudligt och yvigt, mitt i loungen... det är ju gränsfall att göra det på en offentlig toalett, nu gör han det i en knäpptyst lounge...

Den enda miljardär jag träffat rakade sig i bilen på väg till kontoret.

Som jag skrev ett par gånger i liknande tråd, man möter vuxna som beter sig illa mycket oftare än barn som beter sig illa, både i kabinen och vanlig situation.
Jag reser i Asien, främst i Kina. Ni som har rest inom Asien mycket vet säkert att skrikande barn inte är stora problem, utan vuxna.
Jag håller också med andra att man kan ha noise-cancelling lur eller öronproppar mot oljud, men det är svårt ha öronproppar i näsan mot odörer. Det blir svårt att andas.

Finns nog bara ett svar på den frågan: Private Jet.. Fast jag säger som många andra, har haft mycket mer problem med vuxna än med barn ombord, både i Y och C.

om man frångår ämnet en aning så finns det väl massor av saker man helst slipper på en flygning.

Jag har rest en del med min son 1.5 år och han sitter som ett ljus vilket beror på att jag alltid har med mig saker som han kan aktivera sig nr han sitter.

Ungar tycker jag är minsta problemet, värre med svettiga människor som missat produkten deo :)
El för den delen pipande mobiler när man precis lämnat marken och startat.

El folk som inte har vett att hålla igen foderluckan när man inte är intresserad av att snacka..:)

Visst är det åtminstone ett charterbolag - Tui/Fritidsresor tror jag - som kör flighter utan barn. Eller så är det upper deck i 747:eek:r. Är i princip bombsäker på att det är eller har varit så. Till Thailand senast jag hörde om det./per

Något som plågar mig psykiskt är när jag fattar att barnen skriker av smärta i öronen vid landning utan att föräldrarna fattar det. Har alltid haft känsliga öron själv och måste alltid tryckutjämna regelbundet vid landning. De flesta har inte det, antar jag, och undrar säker varför barnen uppför sig så illa just vid landning...
Tryckutjämning borde ingå i den allmänna säkerhetsinfon som visas inför flygning. På min senaste resa var det en äldre kvinna som troligen inte flugit ofta som till slut började gråta av smärta vid landningen. Svårt att gå bort och visa hur man gör (hon tryckte en servett frenetiskt mot öronen, naturlig instinkt men hjälper ju inget vidare) när hon satt 4 rader framför med bälteslampan tänd :(

Detta med (små) barn ombord är alltid känsligt. Föräldrar i kategorin medvetna resenärer är nyckeln. Men - det finns omedvetna med bristande respekt i alla klasser. För att slå sig själv lite för bröstet har vi alltid fått beröm av både flightgrannar och personal efter våra resor. Korta flygningar och long-haul. Att som förälder vara utvilad och förberedd är A och O. iPads, IFE's och leksaker är genvägar. Att ha skapat världens mest flygintresserade treåring är dock det kraftigaste vapnet. Han sitter som ett ljus vid start och landning och tittar som förtrollad på vingen.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen