Senaste nytt

Hur undviker jag skrikande småbarn på flyg

Status
Stängd för vidare inlägg.
Allt hänger på föräldrarna och hur de väljer att uppfostra sina barn.

Nåja, som tvåbarnsfar kan jag intyga att barnen har ett visst mått av egna karaktärsdrag också.

Själv har jag nog genom tiderna blivit mer störd av andra vuxna än av barn, men visst förstår jag om de kan vara störande. Att hålla vissa delar av kabinen barnfri vid seatingen borde ju inte vara så svårt; ungefär som SJ har tysta kupéer.

Det skedde på EgyptAir mellan Paris och Kairo. Kanske inte så konstigt trots allt ;)

Nej, då minskade min förvånad till hälften kan man säga... :p

Men att någon har mage att byta blöjor på ett barn mitt ute i en flygplanskabin?! Människan borde väl förstå att odörer inte har samma möjlighet att försvinna som ute i det fria. Helt makalöst hur någon kan vara så rent ut sagt korkad.

Ja EgyptAir har aldrig funnits som alternativ för mina flygningar, varken nu eller i framtiden så då kanske man klarar sej.
Det är verkligen störande om det är skrikiga barn på en nattflygning när man har valt C eller F.
Hade ofta barnen med när dom var små, speciellt till USA, och hade då kortstatus på PanAm och senare Delta som gjorde att jag så gott som alltid blev uppgraderad. I de flesta fall blev hela familjen uppgraderad med vi fick alltid frågan om barnen var tysta innan vi fick uppgraderingen. Normalt uppgraderar vi inte barnfamiljer upplystes jag om.

Det är knepigt att resa med barn - vi har lyckats rätt bra med dottern som är 16 månader nu och hon har sovit en hel del. Men vi har en ARN-CPH-NRT på gång i Business Class och det kan bli knepigt om hon varken får sova i Bassinet eller på golvet. På oss kommer det inte fungera och då blir det en låååång resa.

Jag hoppas på att äta middagen i mitt eget säte och sedan flytta på mig till ett ledigt säte - i Business Class eller längre bak. Det viktiga är att hon får sova för då är det lugnt och skönt.

Det bästa vore ju om det fanns familjesäten med extra mycket plats - tänk dig en First Class dubbelrum med isolerade dörrar och spjälsäng. En dröm för alla :)

Men att någon har mage att byta blöjor på ett barn mitt ute i en flygplanskabin?! Människan borde väl förstå att odörer inte har samma möjlighet att försvinna som ute i det fria. Helt makalöst hur någon kan vara så rent ut sagt korkad.

Om barnet bara har kissat så luktar det ingenting och det tar ungefär 30 sekunder för mig att byta. Men jag förstår att perspektivet förändras ungefär 180 grader från att man själv får barn... :D

Jag har genomfört fler än 30 legs i C med barn i åldrar mellan 1 och 5.Om barnen är resvana uppskattar dom definitivt en god natts sömn i t.e.x swiss C. Har aldriig haft några problem. Risken att dom för oväsen är betydligt större på rad 56 längst bak vid toan utan möjlighet att ligga.
Jag föredrar av detta skäl barnfamiljer i C framför Y. Ungarna sover klart bättre i säng........

Last edited:
Jag stöder inte ett förbud mot barn i Business och First. Även föräldrar ska få njuta av bättre stolar och mat. Som finne måste jag säga att det nog oftast är fulla vuxna som jag stör mig mer på än skrikande barn. Barn skriker oftast max en timme, sen orkar de inte mera. Fulla vuxna kan hålla på hela flighten på flera timmar.

Däremot är jag helt okej med att ha barnfria avångar, t.ex. varannan dag eller något sådant. Det finns ju restauranger som inte tillåter barn. Då får man helt enkelt välja en annan restaurang. Barnfria avångar får dock inte bli diskriminerande via prissättning, sämre flygtider eller något liknande.

Jag hoppas faktiskt det kommer ett par flygbolag som säger nej tack till barn i alla klasser, men det får inte bli industripraxis. Då får de som stör sig på barn flyga med de bolag som erbjuder det, och barnfamiljer har ändå så gott som samma möjligheter att komma fram. T.ex. om BA nu skulle säga att barn är förbjudna så väljer barnfamiljer LH istället. Det ser jag inte enorma problem med. Men om både BA och LH skulle säga nej till barn, så börjar det dra ner på möjligheterna och blir diskriminerande.

Visst har föräldrar en stor roll i barns uppförande, men barnet kan också få en plötslig öronvärk eller något dylikt. Jag antar man kan förbereda sig för det också...

Själv får jag om ca en månad mitt första barn. Vi skall försöka flyga även i framtiden och detta sker nog även i Business hoppas jag. Jag tror att man med bra förberedelser kan göra flygresan angenäm för såväl oss som våra medresenärer. När barnet börjar röra på sig mera och har svårt att sitta länge på plats, så får man väl försöka hitta på program åt barnet. Ta en promenad, ha böcker, ritsaker etc med sig. Min syster har rest med sina 4 barn ganska mycket i alla åldrar, och mutor fungerar enligt henne också ganska bra. Man får väl testa sig fram.

Skall man förbjuda också personer med mycket parfym, för lite deodorant, för hög musik i sin mp3 spelare, som snarkar etc? Jag brukar hellre se till att jag eliminerar möjligheterna att bli störd på andra. Jag har öronproppar, noice cancelling hörlurar etc med mig.

I dagens läge får man väl hyra en private jet om man säkert vill flyga ostört :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen