Senaste nytt

Hur tjänar man ihop 15k Baspoäng på en månad? FlyPremium

JacobGBG

Medlem
Just nu finns det följande tillgänglighet enligt awardplanner.

SAS Business: 722
SAS Plus: 3 186
SAS Go: 13 634

Utan att ha ett jämförande antal från före pandemin så ger en renodlad siffra inte så stor insikt i hurvida det är mycket/litet. Förvisso anekdotalt men upplever det svårare att hitta Biz awards nu än för 2+ år sedan.

Det vi kan kvantifiera däremot är att de flesta av de tillgängliga awardplatserna är sista-minuten öppningar de närmaste 2 mån. Om vi gör samma sökning på awardplanner med avresa från 1:a April fram till awardtillgänglighetens bortre port (360 dar) så kommer award biz-platserna mer än halveras.

MEN, då jag snor ihop detta så inser jag att detta är förstås helt frikopplat från FlyPremium utan styrs helt av sätestillgänglighet.
 

Tonton

Medlem
Utan att ha ett jämförande antal från före pandemin så ger en renodlad siffra inte så stor insikt i hurvida det är mycket/litet. Förvisso anekdotalt men upplever det svårare att hitta Biz awards nu än för 2+ år sedan.

Det vi kan kvantifiera däremot är att de flesta av de tillgängliga awardplatserna är sista-minuten öppningar de närmaste 2 mån. Om vi gör samma sökning på awardplanner med avresa från 1:a April fram till awardtillgänglighetens bortre port (360 dar) så kommer award biz-platserna mer än halveras.

MEN, då jag snor ihop detta så inser jag att detta är förstås helt frikopplat från FlyPremium utan styrs helt av sätestillgänglighet.

Nu är vi lite OT för tråden - men ja, jag håller med dig till stor del.

Tidigare så var det också lättare att förutspå. Biljetter släpptes (i princip) alltid X dagar före avresa etc. Nu kan det helt tomt för att helt plötsligt släppas på mängder av biljetter. Det gör det svårare att boka biljetter, för de flesta.
 

Jönsson

Medlem
Jag har en månad på mig att tjäna ihop 15k baspoäng för att komma upp i högsta FlyPremium nivå.

Har försökt prata med MasterCard-supporten men får inte så mycket hjälp :)

Så min fråga är, vad är era bästa tips på att få ihop 20k SAS Eurobonus poäng (så är giltiga för FlyPremium) och som kommer in på kontot innan sista Februari 2020.

Tack på förhand :)
Bjud alla Business-class-medlemmar i Stockholm på middag på Stortorgskällaren, en liten medlemsträff om du vill, och betala med ditt EuroBonus Everyday-kopplade kort, så ska du se att du har tillräckligt med poäng på kontot om några dagar. :rolleyes:
 
Toppen