Senaste nytt

Hur tjänar man ihop 15k Baspoäng på en månad? FlyPremium

Stortorgskällaren och Pharmarium i Gamla stan har 200p/100kr via SAS everyday, poängen har tidigare trillat in inom 2v (länge sedan jag var där sist nu). Funkar ju isf bara om du kan ta dig till Stockholm.

En nota på 7500kr och sen är saken biff :) Bjud någon du tycker riktigt mycket om på en hejdundrans middag!

Stortorgskällaren och Pharmarium i Gamla stan har 200p/100kr via SAS everyday, poängen har tidigare trillat in inom 2v (länge sedan jag var där sist nu). Funkar ju isf bara om du kan ta dig till Stockholm.

En nota på 7500kr och sen är saken biff :) Bjud någon du tycker riktigt mycket om på en hejdundrans middag!
Åh nej! Åt på Vassa Eggen förra veckan och hade en nota på 11.600kr, om jag ändå hade vetat om det där... :/

Du behöver ha registrerat det i förväg till ”SAS Everyday”, tyvärr tror jag inte retroaktiv registrering hjälper.
Verkar som att man kan efterregga. Men har pratat med kundservice nu på morgonen. De sa först att det inte gick, men när jag stod på mig sa han "vänta lite" återkom efter några minuter "testa det här"

Så visade han Hur gör jag anspråk på saknade EuroBonus-poäng? | SAS - som jag hade uppe redan och sa "där bör det funka"...

Verkar som att man kan efterregga. Men har pratat med kundservice nu på morgonen. De sa först att det inte gick, men när jag stod på mig sa han "vänta lite" återkom efter några minuter "testa det här"

Så visade han Hur gör jag anspråk på saknade EuroBonus-poäng? | SAS - som jag hade uppe redan och sa "där bör det funka"...

Enligt villkoren kan du inte göra efter registrering av poäng på eurobonus everyday om inte ditt eurobonus nummer var registrerat hos dem vid inköptstillfället. Det funkar bara om det varit tekniska problem som gjort att du inte fått det.

Gissar att du pratade med vanliga sas kundtjänst? De har ingenting med den här typen av intjäning, den hanteras av ett helt annat bolag (Loyalty Solutions). Så sas kundtjänsten har nog ännu mindre koll än vanligt här...

Klart det kan vara värt ett försök, men räkna med att det inte fungerar och se det som en bonus om det gör det.

Ni som kör med FlyPremium, upplever ni att ni kan nyttja dom just nu? Kombinationen av restriktioner och dålig award-tillgänglighet gör att jag har för tillf 2 inbokade 2-4-1 vouchers och 3 som bara samlar damm.

Ni som kör med FlyPremium, upplever ni att ni kan nyttja dom just nu? Kombinationen av restriktioner och dålig award-tillgänglighet gör att jag har för tillf 2 inbokade 2-4-1 vouchers och 3 som bara samlar damm.

Sitter på två stycken T&R ARN-ORD under hösten som är bokade med FlyPremium (bra värde ist för voucher tycker jag). En för att besöka svärföräldrarna (hyrbil Chicago-Detroit, sen buss över till Kanada i Detroit-Windsor Tunnel), den andra för konferens i Chicago.
Just nu 0 vouchers, använde en idag för resa till Kanada i juni och brände 3st förra året.

Tittar på att försöka få in en resa till Svalbard, rätt trevligt att flyga PLUS istället för GO där pga flygtiden samt att priserna dit i rena pengar är ofta rätt höga även i GO. Finns ju rätt bra tillgänglighet till USA nu i februari/mars.

Just nu finns det följande tillgänglighet enligt awardplanner.

SAS Business: 722
SAS Plus: 3 186
SAS Go: 13 634

Awards finns det mao. Restriktioner tycker jag inte är något större problem, såvida man är vaccinerad.

Det som är det största problemet imho är risken att testa positivt inför eller under resa. Men det påverkar inte värdet på FlyPremium. Iaf inte negativt. Snarare positivt för mig. Riskerar inte att behöva ligga ute med pengar, ifall situationen förändras hastigt.

Toppen