Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

Är det inte mest i rusningstid som de stoppar inträde till terminalen om man är där mer än tre timmar innan?

Det var vakter som kollade avgångstiden på allas flighter i tisdags vid kl 13 tiden för att komma in till terminal 5.
Jag tycker det är en förbättring. Fortfarande extremt fullt i stora hallen, men det går att ta sig fram hjälpligt. SAS delen av Terminal 5 var ”nästan” tom i jämförelse.

Om du har en flight 08.00 på en lördag, kan du droppa bagaget sent på kvällen dagen innan eller blir det tvärnit?
Frun är gravid och jag vill inte stressa upp henne i onödan.

Flyger ut i morgon 7.50 med LOT, sedan vidare mot Miami. Åkte ut med tåget vid 16.35, inga problem att komma in i terminal 5 samt checka väskorna redan ikväll. Skönt, spar vi nog en timme i morgon bitti. :cool:

Kom till Arlanda igår kväll vid 21:00 för att sova på Clarion. Skall flyga till Nice 06:55 med SAS.
Gick till automaten och checkade in samt skrev ut bagtags. Släppte väskan i bagdrop. Var ingen kö till någon av dem. Gick och lade mig. Gick upp 04:20 och ut ur hotellet 04:35. Kom till fasttrack och gick igenom på ca 10 minuter. Så jag kunde sovit i minst en timma till. Sitter på Pontus och dricker te och glor. :)

Toppen