Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

Jag hade avgångstid med SAS 06.25 i morse och då hade kaoset inte börjat som tur var. Jag checkade in via 05.30 ungefär och då var det en SAS-personal som plockade ut bag-drop från guld/plus-kön och lät dessa lämna väskorna i en snabb-disk. Sedan 15 minuters kö i fast-track trots tre avdelade köer. Så jag hann till och med en snabb frukost i loungen... :)

Någon som har en live-rapport idag lördag?

Ser mycket lovande på Arlandas sajt med under 10 minuter i säken, men stämmer den? o_O

Som jag skrev i annan tråd, airside-bussen mellan T2 och T5 är igång.

Securityn i T2 har väldigt mycket kortare köer än T5, så har man boardingkort och reser utan bagage så kan det vara en tanke.
Hej tänkte på det också! Borde ju funka istället för att stå en två timmar i kö på terminal 5!

Inga direkta köer på T5 nyss. Swedavias webbplats sa 11 min till säkerhetskontrollen vid T5F när jag var på väg ut men det såg kortare ut när jag var där.
Säkerhetskontroll | Stockholm Arlanda Airport
Ett par minuters kö i fast track, en station öppen. I går kom ett sms från SAS där de varnade för köer och rekommenderade att man skulle vara på plats 3 h innan. o_O
För övrigt första gången efter pandemin som jag kunnat köra bag drop på väg till LHR. Å andra sidan har jag flugit BA oftare än SAS på senare tid.

Last edited:
Toppen