Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

Sorry förvirrad resenär, men vilken säkerhetskontroll är egentligen närmast guldloungen? Brukar alltid tänka fel och ta fel beslut! ☺️

@Bulle
Det beror var du kommer in i terminalen
Med Arlanda Express ta hissen och gå till vänster när du kommer upp till säkerhetskontrollen och sedan gången till höger
Checkar du in i SAS diskarna tar du säkerhetskontrollen som ligger närmast.

Är det någon som vet hur det sett ut på morgnarna på Arlanda denna vecka? Har jul/nyårs/skollovsresandet avtagit och att det är mer normala tider på morgonen?

Skall till USA imorgon och använder Gold/Business check-in.

Delar med mig en datapunkt från nu på morgonen.

Vid ca 07.00 så var det gissningsvis 15-20 min för "vanliga" kön, i Gold/Plus/Business så var det ingen kö alls, dock var agenterna upptagna och det tog ca 4-5 minuter innan första incheckningsdisken blev ledig. Säkerhetskontrollen var det 1 min både i vanliga och Fast Track.

Skönt att slippa super-köerna som varit veckorna innan

Vad tror ni om veckorna framöver? minskade restriktioner, men sportloven börjar.
Jag ska åka med SK1415 ARN-CPH 06:00 den 17/2, behöver checka in väska och innehar EBG.
Det är ju dock lite begränsat med alternativ att ta sig till arlanda vid denna tid. (jag utgår från Mariatorget), är första arlanda express tidigt nog under första sportlovsveckorna tror ni? (inte stockholms lov dock). Det ankommer arlanda 04:38

Toppen