Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

Idag 0820: rätt korta köer hos SAS (bara halva främre fållsystemet fyllt för ekonomi och bra flöde, en handfull i prioritykön) men långa köer till säkerhetskontrollen. Södra kontrollen hade en kö som sträckte sig långt in i SkyCity (såg ut att vara den längre av de två), norra hade en kortare men bredare kö och där stod det ”21 min” på skylten. Ingen synlig kö till fast track på någotdera ställe, stod först 2 min på norra men hade blivit 1 min när jag tog mig in.
3FB2D58E-70D6-4EA6-80A3-A3092976B5EC.jpeg

T5 Södra - bilden tagen på väg från Arlanda C mot T5
DEEFBAB7-5744-48F7-9AC9-4E688BBCF063.jpeg

T5 Norra - bilden tagen infrån SAS kö vilket förklarar planket

Har en flight till USA nästa vecka: ARN-COP-BRU-JFK. Kommer bara ha handbagage, är EBG och flyger business.

Är det något speciell procedur på Arlanda för att min slutdestination är USA (Vaccinbevis, antigen-test mm).

Undrar för att jag ska hinna med allt och funderar på hur lång tid innan flighten (06.00) jag behövar va på Arlanda.

När jag har flygit så har de alltid kollat dina papper innan du stiger på planet till USA, dvs räkna med att det tar lite extra tid i gaten i Bryssel för att kolla din attestation, vaccinbevis etc. På Arlanda så kollar de nog bara ditt covid-test om det behövs för transit till Bryssel.

Har en flight till USA nästa vecka: ARN-COP-BRU-JFK. Kommer bara ha handbagage, är EBG och flyger business.

Är det något speciell procedur på Arlanda för att min slutdestination är USA (Vaccinbevis, antigen-test mm).

Undrar för att jag ska hinna med allt och funderar på hur lång tid innan flighten (06.00) jag behövar va på Arlanda.
Antigentest taget tidigast dagen innan flighten plus intyg. Vaccinationspass. ESTA.

Ny datapunkt från 04.50 idag. Ingen kö till fast track, några min till vanliga checkin (ca 10 pers) och security.

Dagens längsta kö, 12 pers till Pontus. Snygg process för öppning idag. Alla in, borden preppade. Klart med kaffe på fem min för typ alla.
ABFB328A-0F63-4355-A504-DB777A5EDCA1.jpeg

Ny datapunkt från 04.50 idag. Ingen kö till fast track, några min till vanliga checkin (ca 10 pers) och security.

Dagens längsta kö, 12 pers till Pontus. Snygg process för öppning idag. Alla in, borden preppade. Klart med kaffe på fem min för typ alla.
Visa bifogad bild 125173
Njut, är en riktigt bra tavla när du väl är framme sen för to-go sortimentet :D

Igår var det ännu kortare kö vid 6, inte en endaste person i kö till security (närmast sky city)

08:00, tog ca 30 min att checka in och ta sig igenom fast tracken, economy såg svettigt ut. Skulle räkna med minst 1,5h.

SAS-personalen verkade rätt utmattade. I övrigt svårt att finna sittplatser i loungen, dock trevligt utbud trots covid.

Vid 9 imorse var det ingen kö till security och väldigt lite kö vid incheckningsdiskarna. SAS guldlounge var det en del tryck på däremot. Fanns inga lediga sittgrupper i huvudlokalen.

Toppen