Senaste nytt

Hur tidigt behöver man vara på Arlanda under Covid-19?

Rapport från ARN nu på morgonen;
Inte toklång kö för SAS Eco nu kl 4-5 tiden. Ca 1-1.5 av kö-”slingan” används. Ca 5 pers som tar emot i Eco.
SAS Biz/Plus 1 person bakom disk men bara max 10 sällskap i kö när de öppnade check-in.
Allt gick snabbt och smidigt dock!

Securityn öppnade väl 15 min efter att SAS öppnade vilket bidrog till trängsel o irritation innan man kunde scanna biljetterna. ((Icke-fast track).

Igenom på Fast Track på ca 15 min bla pga brist på lådor

Som vanligt så är nyårsafton en bra dag att resa på som bilden visar

IMG_20211231_072446.jpg

Skulle resa med Finnair till Miami imorgon
Ombokad till BA 07.50 imorgon bitti
Kommer flyga via London
Vad tror ni om köer Terminal 2 imorgon bitti?
När tror ni incheckning T2 stänger ikväll?
Kommer bo på hotell på ARN ikväll

Passerade Arlanda igår eftermiddag. Relativt lugnt med folk. Mer uppstyrt än senast vid SAS, alla med bagage vinkades in och vägen förbi diskarna var endast för oss på väg till säkerhetskontrollen.
Noterade att poliserna som övervakade kön vid Turkish-diskarna hade plockat fram förstärkningsvapnen. Inte så ofta jag sett det på svensk flygplats tidigare om det inte varit någon särskild händelse, gjorde mig nyfiken på om det förekommit något hot eller om det endast var allmänt höjd beredskap.

Skulle resa med Finnair till Miami imorgon
Ombokad till BA 07.50 imorgon bitti
Kommer flyga via London
Vad tror ni om köer Terminal 2 imorgon bitti?
När tror ni incheckning T2 stänger ikväll?
Kommer bo på hotell på ARN ikväll
Edit: Det står T2 på BA:s hemsida om man söker på flighter imorgon, men T5 hos Swedavia. (Gäller även dagens flighter hos Swedavia.) Jag tror du kan utgå från att det är T5 som gäller, för det gällde för några veckor sedan (flög senast 6 dec med dem) och jag har inte sett nyheter om att de flyttat.

På T5 har de egna diskar som servar 2-3 flyg per dygn, så jag har väldigt svårt att tro att de har öppet efter att incheckningen på dagens sista flyg stängt. Idag gick det sista 11:35.

Last edited:
Noterade att poliserna som övervakade kön vid Turkish-diskarna hade plockat fram förstärkningsvapnen. Inte så ofta jag sett det på svensk flygplats tidigare om det inte varit någon särskild händelse, gjorde mig nyfiken på om det förekommit något hot eller om det endast var allmänt höjd beredskap.
Poliserna som patrullerade nedervåningen, ytan direkt utanföt T5:s tullfilter hade också förstärkningsvapen framme. Jag tänkte inte så mycket på det utan tog det som allmänt förhöjd beredskap kring jul-/nyår.

BA går väl Från T5.
Ja det stod T2 på biljetten men T5 på Swedavias hemsida
Det är nog T5
Sover Clarion ARN

BA flighten går 07.50, vi blev blev placerade i economy pga ombokning
Vi kan inte checka in på nätet på BA´s hemsida, krångel med att fylla i API, kommer inte vidare till checkin

När tycker ni ska vara vid check in?

Toppen