Att behöva tjafsa med resenärer om innehållet av packningen eller att be dem att ta av bältet och liknande efter att det piper tar tid.... Detta kombinerat med stundtals låg bemanning samt rutiner som måste läras in för nyanställda kan förklara en del
Hoppas EU driver igenom någon regeländring så flygbolag blir ansvariga, för att sedan kräva kompensation från flygplatsen.
Kommer man X timmar till flygplatsen så ska resenärer hinna med sitt plan.
Detta var dessutom i FastTrack. Och det var en person som definitivt inte reste första gången, eftetsom de var på väg hem...
Ja, att slänga in ett antal "säkerhetskontrollsVärdar" hade inte varit så svårt.Oavsett personalsituationen så är det bedrövligt och min erfarenhet är att de inte alls gör vad de kan vilket är riktigt frustrerande. Dåligt skyltat och ingen personal som styr upp köerna. Framförallt är det under all kritik att de inte kan säga åt folk att vara förberedda när de kommer fram. Man är ju på väg att tappa det fullständigt när folk kommer fram till bandet efter kanske en timme och först då börjar (långsamt) ta fram dator, vätskor etc. Samma sak efter röntgen då de sen skall göra sig fullt i ordning istället för att flytta först. Att de inte kollar behörighet i fast track är också sanslöst. Var en stackare som jag ärligt tror inte fattade som kom fram till spärren och först fick vända om. Jag undrar egentligen hur mycket kapacitet man skulle kunna få loss med enklare åtgärder/information.
Ryanairs flytt till Arlanda påverkar nog mängden ovana resenärer.
Så att Skavsta idag har noll Ryanairavgångar påverkar inte trafikvolymen på Arlanda?Där håller jag inte med om. Dessa passagerare finns på alla bolag. Kolla in passagerarna på tex turken eller Emirates från ARN i kön. Detta är större problem som måste styras upp. Bättre fållor och lite sommar arbetare som skriker åt folk 10 min innan de når själva bandet