NotRyan
Medlem
JaOT men går det också att ta bussen T5 till T2 tänkte besöka aurora loungen nästa vecka.
JaOT men går det också att ta bussen T5 till T2 tänkte besöka aurora loungen nästa vecka.
Det är extremt tids beroende. Var inne och kollade tidigare idag och då var det 40+ minuter till T2 och 5 respektive 10 till T5. Just nu är det 1 minut till T2...Datapunkt gällande Terminal 2 runt 07:30 idag.
En kort, men trögrörlig kö till KLM-incheckningen för flighten som avgår 09:35. Endast en disk öppen, men åtminstone en till öppnades cirka två timmar före avgång. Gick snabbt med Sky Priority (ingen kö). Kön till säkerhetskontrollen såg överkomlig ut, bara några minuter. Med fast track var det bara att glida förbi.
Allt som allt en helt normal upplevelse, väldigt annorlunda från situationen i terminal 5 vid peaktimmarna (särskilt för de som inte har fast track).
Tips: välj flygbolag som använder terminal 2 i sommar…?
Terminalbussen går igen sedan typ 1 månad tillbaka så det är inga problem att åka från T2 till T5 airside.
Vad han gör med vissa ”resurser” hos Säpo numer kan jag bara tänka mig…Resurser hos SÄPO är i högsta grad hans ansvar.
Har Kastrup samma problem med köer?
Kastrup har till och från också provlem. Men jag tror inte de är riktigt lika extrema som på Arlanda. Många större flygplatser runt Europa har den typen av provlem nu.Har Kastrup samma problem med köer?
En datapunkt räcker knappast för att säga nej. Jag har flugit flera gånger från Arlanda de senast veckorna där det varit mycket folk men gått hyfsat fort. Vid andra tillfällen, not so much.Nej, systern flög igår till Arlanda runt 16-tiden och även om det var mycket folk så gick det fort sa hon! Betydligt bättre än Malmö.
Ja, vissa tider är det rejäla problem.Har Kastrup samma problem med köer?