Senaste nytt

Hur svårt är det att bli Eurobonus Guld?

Det är sant men jag har bokat många businessesor fram och tillbaka till Sydostasien (Turkish och Thai) Gäller bara att vara ute i tid. Bokade precis en SAS Business till Hongkong januari tom feb för 60k poäng tack SAS MasterCard Fly Premium.

Ärlig fråga, vad ska man annars använda poängen till? Väl knappast värt att använda dem för Europa resor, då hamnar man ju i Plus och får en Polarbrödsmacka + en skvätt juice.

Sas har kört ett par fina poängkampanjer inom europa med 30% poängrabatt som går att kombinera med fly premium. T.ex 21000p t/r till PMI eller ALC i plus är ju inte så dumt enligt mig. Speciellt när man söker kortare resor t.ex sportlovsresor m.m

Ärlig fråga, vad ska man annars använda poängen till?
Ponera att du verkligen måste åka från Köpenhamn till Frankfurt imorgon. Då står du med två val.

Alternativ 1:

upload_2018-10-1_8-36-25.png

Alternativ 2:

upload_2018-10-1_8-36-55.png

Sas har kört ett par fina poängkampanjer inom europa med 30% poängrabatt som går att kombinera med fly premium. T.ex 21000p t/r till PMI eller ALC i plus är ju inte så dumt enligt mig. Speciellt när man söker kortare resor t.ex sportlovsresor m.m
Nu går jag off topic men vart hittar man de erbjudandena, får du dem via mail? Jag har flyttat tillbaka till Sverige efter ett par år utomlands så SAS är mer aktuellt nu. Stort tack!

Nu går jag off topic men vart hittar man de erbjudandena, får du dem via mail? Jag har flyttat tillbaka till Sverige efter ett par år utomlands så SAS är mer aktuellt nu. Stort tack!
De kommer oftast i SAS nyhetsbrev, se till att du har inställt på att ta emot dessa utskick i din profil.
Annars kan du nog räkna med att läser du här inne i forumet dagligen så kommer dessa att postas så fort någon får kännedom om dom.

Lite OT med tanke på tråden, men flyger du mycket Cathay och har fyra ben med British Airways borde deras program vara ett alternativ? Jag har kollat på Marco Polo och man ska flyga en del för att komma in The Wing och The Pier First. Behövs betydligt mindre med ett BA-kort.

Flyger tyvärr aldrig BA, annars ett bra tips!

Jag funderar lite på att skaffa ett amex elite (istället för premium) för att nå guld för skojs skull.
Jag kommer resa följande kommande året i jobbet:
- sthlm- new york, plus dit, business hem.
- sthlm - london, sas go
- sthlm - paris, sas go

Vad behöver jag göra extra för att lättast (och billigast) nå sas guld? Ovan borde väl ge 19 000 p?
En resa i plusklass i europa med mellanlandningar, klarar man sig med en sådan för att nå resterande 6 000 p?

Jag funderar lite på att skaffa ett amex elite (istället för premium) för att nå guld för skojs skull.
Jag kommer resa följande kommande året i jobbet:
- sthlm- new york, plus dit, business hem.
- sthlm - london, sas go
- sthlm - paris, sas go

Vad behöver jag göra extra för att lättast (och billigast) nå sas guld? Ovan borde väl ge 19 000 p?
En resa i plusklass i europa med mellanlandningar, klarar man sig med en sådan för att nå resterande 6 000 p?
Skaffa ett SAS Mastercard Premium som ger dig 12000 Statuspoäng under ett år. (Fördelat på 1000 poäng/månad dvs. du behöver ha kortet i sex månader för att nå 6000 statuspoäng). Kostar 1495/år. (750 för Diamond). Du kan inte flyga in baspoäng billigare.

Toppen