kris_moeller
Medlem
You can transfer Amex rewards to LH M&M via SPG. But the transfer rate is rather poor. Can't remember how bad it was but might be worth checking out.
Innan jag bytte mitt vanliga (nåjo, platinum) amex mot sas-amex förde jag över mina sista MR-poäng till BA när de hade en sådan där deal med 30% extra poäng. Och sedan körde BA en drive med 50% på bonusresor under ett par dagar några månader senare...
Hej!
Jag har ca miljonen MR poäng och har precis skaffat mig SAS EB Amex (Satsar på 2-4-1) och även BA VISA (Satsar även här på 2-4-1)
Jag har rätt hög spend genom företaget så kommer att komma upp till båda MEN, den stora frågan:
Vart ska jag föra över mina MR poäng? Jag kommer ju att sluta få MR poäng nu när jag ska satsa på båda 2-4-1 men jag har ju faktiskt 1 miljon MR som ska nånstans och snart försämras även SAS ratio mot MR...
Snälla hjälp, vad tycker ni? BA eller SAS? Jag bor i Göteborg om det nu spelar någon roll..
Sen har jag för övrigt läst att många använder US Divident Miles, är det något alternativ kanske??
Sorry men jag försöker lära mig
Mvh
Johan
Vart ska jag föra över mina MR poäng? Jag kommer ju att sluta få MR poäng nu när jag ska satsa på båda 2-4-1 men jag har ju faktiskt 1 miljon MR som ska nånstans och snart försämras även SAS ratio mot MR...
Korrekt, det finns ju andra fördelar med US Divident Miles som många här kan tipsa om. SJälv har jag inte hunnit sätta mig in i detSen har jag för övrigt läst att många använder US Divident Miles, är det något alternativ kanske??
Sorry men jag försöker lära mig![]()