Senaste nytt

Hur spenderar jag 1.3 miljoner Amex Rewards-poäng?

"American Express Membership Rewards will be running a 30% transfer bonus to British Airways Executive Club from December 3, 2012, to January 14, 2013."

Det brukar inte vara några geografiska begränsningar på dessa erbjudanden?

Jag har tidigare kört över MR till EB och Scandic. Kass värde för poängen för båda. Har ett par hundra tusen MR jag behöver föra över nu så kreativa förslag är välkomna!

Innan jag bytte mitt vanliga (nåjo, platinum) amex mot sas-amex förde jag över mina sista MR-poäng till BA när de hade en sådan där deal med 30% extra poäng. Och sedan körde BA en drive med 50% på bonusresor under ett par dagar några månader senare...

Innan jag bytte mitt vanliga (nåjo, platinum) amex mot sas-amex förde jag över mina sista MR-poäng till BA när de hade en sådan där deal med 30% extra poäng. Och sedan körde BA en drive med 50% på bonusresor under ett par dagar några månader senare...

Är i precis samma läge. Lutar åt EB hållet för att boosta kontot lite ytterligare.

Hej!

Jag har ca miljonen MR poäng och har precis skaffat mig SAS EB Amex (Satsar på 2-4-1) och även BA VISA (Satsar även här på 2-4-1)
Jag har rätt hög spend genom företaget så kommer att komma upp till båda MEN, den stora frågan:
Vart ska jag föra över mina MR poäng? Jag kommer ju att sluta få MR poäng nu när jag ska satsa på båda 2-4-1 men jag har ju faktiskt 1 miljon MR som ska nånstans och snart försämras även SAS ratio mot MR...

Snälla hjälp, vad tycker ni? BA eller SAS? Jag bor i Göteborg om det nu spelar någon roll..
Sen har jag för övrigt läst att många använder US Divident Miles, är det något alternativ kanske??
Sorry men jag försöker lära mig :)

Mvh
Johan

Hej!

Jag har ca miljonen MR poäng och har precis skaffat mig SAS EB Amex (Satsar på 2-4-1) och även BA VISA (Satsar även här på 2-4-1)
Jag har rätt hög spend genom företaget så kommer att komma upp till båda MEN, den stora frågan:
Vart ska jag föra över mina MR poäng? Jag kommer ju att sluta få MR poäng nu när jag ska satsa på båda 2-4-1 men jag har ju faktiskt 1 miljon MR som ska nånstans och snart försämras även SAS ratio mot MR...

Snälla hjälp, vad tycker ni? BA eller SAS? Jag bor i Göteborg om det nu spelar någon roll..
Sen har jag för övrigt läst att många använder US Divident Miles, är det något alternativ kanske??

Mvh
Johan

Tycker du skall växla över ALLA dina MR poäng vid nästa kampanj till BA, kan vara allt från 20-50% extra.(historisk sätt har det nämligen aldrig haft kampanj med SAS och den vanliga ration är för dålig) Sen slutar du använda ditt vanliga AMEX och använder BARA ditt AMEX SAS och ditt BA VISA. Då är du en medveten resenär ...

Fall det spelar någon roll att du bor i Göteborg - klart det gör, Sveriges framsida! - end of story!

Eftersom du kör/kommer köra EB tycker jag att du kan överföra dina MR till EB. Det gjorde jag mina mina drygt 2M poäng. Gjorde det innan AMEX ändrade (försämrade) konverterings raten.

Korrekt, det finns ju andra fördelar med US Divident Miles som många här kan tipsa om. SJälv har jag inte hunnit sätta mig in i det :)

Toppen