Senaste nytt

Hur påverkas flygtrafiken av Kärnvapenkrig i Nordkorea?

I detta sammanhang bör man väl också nämna att få Sydkoreaner är direkt oroliga för vad Nordkorea skall göra. Dom vet givetvis att Nordkorea kan skada landet/personer/platser kortsiktigt men inte långsiktigt. Lite grann som en jobbig lillebrorsa som gör en massa väsen och ibland får lite utspel för att få mer uppmärksamhet.

Kineserna håller ju också en fasad av Nordkorea som en allierad men det blir mer och mer irriterade kommentarer från Kina varje gång Nordkorea börjar hota. Kina "äger" ju i princip alla gruvor i Nordkorea vilket gör att dom har lite intresse i att behålla staus quo.

Väcker liv i en gammal tråd då jag inte hittar någon bättre.

Nu har det ju blivit än mer ansträngt läge än när den här tråden skapades. Jag har en jobbresa planerad till Seoul i början av december och undrar lite hur andra tänker kring säkerhetsläget. Jag brukar luta mig mot UD:s rekommendationer och ställa in endast om de avråder när det närmar sig. Borde man vara mer försiktig i fallet Nord-Sydkorea?

Det är ju "intressant" läge nu när både Nordkorea och USA drivs av varsin galning som gillar pajkastning på dagisnivå...

Toppen