Senaste nytt

Hur nära inpå avgång kan man avboka en biljett i SAS Plus?

Bör inte vara några problem. Minst strul blir det förstås om du avbokar tidigt, innan boarding börjat.

Fungerar detta även med en vanlig Plus-biljett (inte Saver) i S-klass (exempelvis)?

EDIT: Jag antar att det fungerar även med S-klass när jag läser fare rules.

Kod:
  CANCELLATIONS

BEFORE DEPARTURE
      CANCELLATIONS PERMITTED.
         NOTE -
          WHEN COMBINING A REFUNDABLE FARE WITH A NON-
          REFUNDABLE FARE
          1. THE AMOUNT PAID ON THE REFUNDABLE FARE
          COMPONENT WILL BE REFUNDED.
          2. THE AMOUNT PAID ON THE NON-REFUNDABLE FARE
          COMPONENT WILL NOT BE REFUNDED
          3. REFUND OF UNUSED FEES AND TAXES PERMITTED. FOR
          REFUNDABLE TICKETS YQ/YR DOMESTIC/INTERNATIONAL
          FEES WILL  BE REFUNDED

AFTER DEPARTURE
      CANCELLATIONS PERMITTED.
         NOTE -
          PARTIALLY USED TICKETS-
          REFUND THE DIFFERENCE - IF ANY - BETWEEN THE
          FARE PAID AND THE FARE FOR THE JOURNEY TRAVELLED.
          IF THE FARE FOR THE ACTUAL TRAVEL IS HIGHER THAN
          THE ORIGINAL FARE PAID  ANY UNUSED YQ AMOUNT
          SHALL BE INCLUDED IN THE RECALCULATION.

Last edited:
SAS Plus Pro. Säg att man checkat in, gått igenom fast track och använt loungen. Kan man ändå omboka till ett senare tillfälle eller avboka på sas.se?

SAS Plus Pro. Säg att man checkat in, gått igenom fast track och använt loungen. Kan man ändå omboka till ett senare tillfälle eller avboka på sas.se?
Ja, det går. Men 50/50 om det går på hemsidan, eller om man behöver ringa in.

Ja, det går. Men 50/50 om det går på hemsidan, eller om man behöver ringa in.

Vad jag kan läsa mig till är villkoren för återbetalning efter avgång desamma nu som tidigare. Så det borde gå bra att bara fylla i formuläret för återbetalning, som hanteras först efter avgång, istället för att ringa (telefonkö) innan?

Vad jag kan läsa mig till är villkoren för återbetalning efter avgång desamma nu som tidigare. Så det borde gå bra att bara fylla i formuläret för återbetalning, som hanteras först efter avgång, istället för att ringa (telefonkö) innan?
I teorin har du rätt.

I praktiken kommer du, som incheckad, att räknas som no-show i SAS IT-system. Jag kan tänka mig flera sätt som det försvårar att få igenom återbetalningen efteråt, så det kan bli flera samtal till SAS ändå.

Sen hamnar man givetvis på en bevakningslista för att hitta de som eventuellt sätter detta i system.

I teorin har du rätt.

I praktiken kommer du, som incheckad, att räknas som no-show i SAS IT-system. Jag kan tänka mig flera sätt som det försvårar att få igenom återbetalningen efteråt, så det kan bli flera samtal till SAS ändå.

Sen hamnar man givetvis på en bevakningslista för att hitta de som eventuellt sätter detta i system.
Ett tips är att avbryta incheckningen en stund innan boardingen börjar, och sedan boka om.

• Gilla
Reactions: fcx
Ska över till USA och det är lite tveksamt vilken dag vi blir klara och man kan åka hem igen. Går detta boka SAS PLUS SMART ut och sedan SAS PLUS PRO hem och sedan avboka hemresan om vi inte är klara till det datum som gäller för hembiljetten?

Toppen