Senaste nytt

Hur nära inpå avgång kan man avboka en biljett i SAS Plus?

PILOTEN

Medlem
Jag avbokade en plus några timmar innan avgång och det gick bra. Det var tidigare denna vecka. Så ja; det går bra till avgång.
 

taxvalp

Medlem
Gör inte det. Jag shoppade på GOT för några år sen och åkte fast. Jag tycker tullarna tittar konstigt på mig varje gång sen dess :oops:

Lite OT här - men kan du berätta mer? Det är ju en grej man skojat om att testa och starkt att någon gjort det på riktigt. Passerade du tullfiltret med svenska påsar eller var det avancerat underrättelsearbete från tullarnas sida som fällde dig?
 

igelkotten

Medlem
Okej, så som jag förstår det kan jag boka SAS Plus full flex, passera säkerhetskontroll och sedan avboka med full återbetalning och lämna flygplatsen? Behöver nämligen möta upp en polare med kort transfer och ta ett paket, som inte hinner ut själv. Finns det något särskilt man bör tänka på?
 

Canadien

Medlem
Okej, så som jag förstår det kan jag boka SAS Plus full flex, passera säkerhetskontroll och sedan avboka med full återbetalning och lämna flygplatsen? Behöver nämligen möta upp en polare med kort transfer och ta ett paket, som inte hinner ut själv. Finns det något särskilt man bör tänka på?
Bör inte vara några problem. Minst strul blir det förstås om du avbokar tidigt, innan boarding börjat.
 
Toppen