Du borde ha rätt många timmar i KUL om jag inte räknar helt fel. Så länge ni landar i tid ser jag inga problem då. Jag misstänker även att MH kommer att checka in bagaget hela vägen eftersom det är samma bolag... Då är det inte interline:ing (det gör man mellan bolag) utan bara en fråga om att checka in bagaget hela vägen över två bokningar.
Skulle tippa på att det räcker att du visar bokningen KUL-LGK när du checkar in så borde de kunna lösa allt.
Men Kuala Lumpur-Langkawi är inrikes flyg så bör man inte tulla sina bagage i Kuala Lumpur och checka in dem igen när man kommer från Paris?
Langkawi är en internationell flygplats men det kanske inte spelar någon roll. Värt ett försök i alla fall. Tack för bra synpunkter.Sant, tänkte inte på att det blev inrikes där. Då är ju risken stor att man måste förtulla i KUL. Vet inte hur det funkar där nere, men jag skulle iaf utgå från att man tullar in i KUL.
Langkawi är en internationell flygplats men det kanske inte spelar någon roll. Värt ett försök i alla fall. Tack för bra synpunkter.
Det afgørende er om denne "domestic airport" er International (dvs. har immigration og fortoldning). F.eks. kan man checke bagage in fra Ch. Mai (CNX) til Langkawi - uanset om man rejser over KUL eller ej. Dette gælder for HCC's som MH, TG, PB, Silkair m.m. Kun, hvis man rejser med LCC kan man risikere at skulle rode med bagage i BKK eller KUL eller andet sted.T ex Thailand tillåter att skicka vidare incheckat bagage till utvalda inrikesdestinationer när man har ankommit med utrikesflyg.
Om Malaysia har ett liknande system vet jag inte men din kommentar om internationell flygplats spelar ingen roll då det är inget med det att göra.