Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

Förvisso tror jag det var Go till Tokyo, men då var barnmåltiden samma som vuxen, men med salladen utbytt mot en snickers, typ. Har alltid beställt vuxenmat till vårt barn sen dess.
Det ni fick såg ju jättebra ut!
Ja, jag tyckte det var fint. Allting kunde ätas med händer istället för de jobbiga plastbesticken.

Ang. Go på långlinjer är det väl barnmat de serverar till vuxna som utgångspunkt, haha?

Första gången jag ska resa plus i Europa, vad ingår i mat, snacks och dryckesväg?

Ngn som åkt nyligen STO - ALC? Tycker mig läst att det är begränsningar antal drycker mm, stämmer?

Förstår att maten nog inte är så där super mkt att hurra för, men kan man förbeställa/kolla menyn innan?

Tack!

Först hoppas jag att ni får en trevlig flygning och en fin vistelse i Spanien.
Förmodligen så kommer det vara SAS Irland som kommer att utföra flygningen, det kan vara att ingen av kabinpersonalen talar något skandinaviskt språk.

Maten kommer att serveras i den (ö)kända kuben, det varierar vad den innehåller, om man gillar innehållet är ju helt upp till den som förtär den.
Personligen har jag ett par favoriter en med rostbiff, samt en med räkor.
Om du intet uppskattar kubens innehåll ( fråga vad den innehåller när du får den) så kanske du kan få en matig macka istället, men det är ingen garanti.

Du får välja fri dryck av det som finns ombord, och det finner du i slutet av travelmagasinet som ligger i stolsfickan framför dig.
Du får även utan betalning välja chips, choklad, kakor o.s.v. det finns en chokladboll som är god, men väldigt söt.

Efter måltiden serveras kaffe eller te och till detta kan ni välja något av avecen, eller fortsätta med den dryck ni tog till maten, till kaffet kommer ni att få en liten chokladask med tre chokladbitar och de smakar helt fantastisk.

Oavsett vad ni dricker till maten beställ en ”norsk äppelmust”, det är den näst bästa dryck som serveras, vilken är den bästa kanske du undrar, det behåller jag för mig själv!

Ännu än gång njut av resan och uppehället.

men en öl eller ett glas vin till en film under natten måste väll funka att beställa? Annars blir ju ölen varm :)
Enligt kollektivavtalet behöver crew bara gå med drinkvagnen 1 gång på en transatlantisk flygning och du måste som sagt beställa in allt på samma gång.

Vill du bli serverad kall öl vid din sittplats bör du välja nåt annat bolag.....

Toppen