Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

Flygbranschen i stort använder förkortningar.

Är det legitimt att göra det på BC då eller är det läge för en pudel från den icke namngivne icke utpekade ?

Kikar på SAS CPH-Teneriffa i plus. till vintern.
Om jag förstått nedanstående så är det fritt fram med hejdlöst fikande till Teneriffa medan restriktionen på tre drycker gäller till grannön Gran Canaria.
Kan någon som är duktig på SAS logik förklara skillnaden.

** På flygningar till/från Alicante, Antalya, Faro, Gazipasa, Las Palmas, Palma de Mallorca och Malaga är upp till tre alkoholhaltiga drycker kostnadsfria.

Läste här att det bara skulle vara 3 fikapauser till och från GC. Så när vi åkte i april (CPH-LPA) testades systemet, bara för att pröva :rolleyes:. Fick fika så det blev över och när ungarna tryckte på knappen några gånger och ville ha choklad så var det inte några problem; ända tills pappsen sa "nu räcker det"

Läste här att det bara skulle vara 3 fikapauser till och från GC. Så när vi åkte i april (CPH-LPA) testades systemet, bara för att pröva :rolleyes:. Fick fika så det blev över och när ungarna tryckte på knappen några gånger och ville ha choklad så var det inte några problem; ända tills pappsen sa "nu räcker det"

Endast under sommaren...

Endast under sommaren...
men va tusan...
Tar en för BClaget; blev en okynnes rewardbokning bara för det. Till mig och familj flygrädd för praktiskt testande av vinterfika. Lovar det kommer en vinterrapport på mängd fika.

25 DEC 2019
Köpenhamn CPH – Gran Canaria LPA
08:05 - 12:30
07 JAN 2020
Gran Canaria LPA – Köpenhamn CPH
13:05 - 22:05 (1 stop)

Last edited:
men va tusan...
Tar en för BClaget; blev en okynnes rewardbokning bara för det. Till mig och familj flygrädd för praktiskt testande av vinterfika. Lovar det kommer en vinterrapport på mängd fika.

25 DEC 2019
Köpenhamn CPH – Gran Canaria LPA
08:05 - 12:30
07 JAN 2020
Gran Canaria LPA – Köpenhamn CPH
13:05 - 22:05 (1 stop)
Så där långt fram i tiden kan reglerna ha ändrats fram och tillbaka och sidledes flera gånger.

Toppen