Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

Inte säker om jag ska posta här eller i ”Sas det här gjorde ni bra”...

Men, jag anser att det SKA vara som det var för mig och en kollega tillika polare på vägen till Shanghai i tisdags.
De ropar ut ett diffust meddelande om fri dryck men även att beställa allt direkt. Första rundan som på bild.

AEC608A7-969F-42FB-A101-76744EF438E1.jpeg

Notera wingpin som det också bjöds på även om tjejen som först sagt ja till beställningen konsulterade en kollega och det nog egentligen inte vart ok.

Jag fråga vad som gäller ang beställning och att jag gärna undviker varm öl. Hon sade då ”men jag kommer förbi och frågar igen sen”.

Till efterrätt hade de med sig cognac och whisky. Ville inte ha nåt av det men gärna en ipa till. ”Inga problem men jag har ingen med mig, låt mig återkomma”.
Så fort de serverat kaffe i plus kom hon med en.

Cirka en timme senare undrade hon om jag var sugen på nåt annat. Gärna en GT blev svaret varpå svaret var: ”javisst, vill du ha citron, samt mycket is eller lite”?

Därefter en ipa till vilken jag frågade om när de kom förbi med nötter och gott o blandat på fat.

Notera på detta att det enda tomma sätet i plus var jämte mig som guld. Kollegan som bara åkt Go var skapligt nöjd. Även jag. Riktigt bra SAS!

IMG_4344.JPG
Gårdagens SK945 med en bra crew som erbjöd chips utan att jag frågade när man knallade bak efter en Mikkeller. De kom ihåg också alla som satt i Plus utan att fråga var man sitter.

Däremot fick man beställa all dryck på en gång som vanligt och typiskt nog blev det turbulens så fick man sitta och hålla i allt man beställt...

OT: Jag är 195cm och upplevde att 20B inte är alls trång, och uppskattar alltid en bulkhead så att ingen att fälla stolsryggen framför en.

Wi-Fin var långsam hela flyget och inloggningen var sönder för mig då efter jag tryckt in PNR ville systemet ta betalt. Crewn frågade mig om jag uppgraderat vilket jag inte gjort, biljetten var Plus från början. En flygvärdinna gav mig en handskriven kod som visade sig inte funka, pursern kom och hjälpte och det visade sig att de hade skrivit koden fel åt mig...

Bagagehanteringen på ORD T5 av SK är bedrövlig, andra gången inom en månad har väskorna lastats av vid olika band och personalen har informerat dåligt. Ska skriva och klaga.

Last edited:
Är det Fentimans som gäller long-haul och Fever Tree short-haul?
Jag har då aldrig fått Fentimans short-haul

Den dära chokladbollen var inte så bra som hajpen här talade för :D
Men kan ju bero på att man är yrkesskadad...
Vid nästa workshop eller sammankomst ska jag ta med mig en god chokladboll.

Polarrulle är bra, dock har jag fått den djupfryst dom senaste fyra gångerna o_O

Det där ska jag komma ihåg. Sen så får @jerixon ta med sig lite chokladprover också, så då ska det väl kunna bli en riktigt bra träff.

/en som föredrar fika-fika över BC-fika

Sa någon det magiska ordet "choklad" ??? :D

Lite offtopic, men @Andreas Ekman s chokladboll spelar i en helt annan division än SAS version, makalöst god :)

Last edited:
Toppen