Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

Det brukar aldrig vara något problem att få något att dricka genom att gå bak eller genom att plinga, men bara efter att måltidsserveringen är slut. Och det är ju det som är problemet, för det är ju just då som man vill ha flera varv med vagnen, eftersom man kanske vill ha olika drycker till nötterna och till varmrätten...

Det brukar aldrig vara något problem att få något att dricka genom att gå bak eller genom att plinga, men bara efter att måltidsserveringen är slut. Och det är ju det som är problemet, för det är ju just då som man vill ha flera varv med vagnen, eftersom man kanske vill ha olika drycker till nötterna och till varmrätten...
Är det då de klassiska bilderna med dryck staplade på golvet och i tidningsfacket har uppstått?

Det lär du tyvärr behöva göra, de uppmanar pax att beställa all dryck på samma gång. De behöver bara gå runt med serveringsvagnarna en gång enligt kollektivavtalet.
Är det här något som du vet att det är facket som kräver att man ska beställa alla drycker samtidigt? Tycker inte vi ska peka finger åt endera hållet om vi inte vet bakliggande orsaken till det (som jag absolut håller med om) är ett minus i SAS Plus.

Cashew samt Gott & Blandat ingår i snacksväg. Dryck ingår.

Dvs att chips inte ingår.

Sen kan du alltid fråga, vissa ger ut andra saker ändå. Men ingen idé att diskutera eftersom det är SAS som bestämt vad som ingår och inte värdinnan. Skicka ett mail till SAS istället och klaga.
Har blivit varse att i Plus kan man inte få köpa mat om man inte gillar det som serveras man är sist i kö. Så för mig blir det go eller andra bolag framöver...

Har blivit varse att i Plus kan man inte få köpa mat om man inte gillar det som serveras man är sist i kö. Så för mig blir det go eller andra bolag framöver...
Tycker jag är konstigt att man inte får köpa annat ens. Borde man ju absolut få göra om det är så.

Mitt inlägg var dock om SAS långlinjer och inte SAS Plus på intra-Europe.

I ärlighetens namn: vem f*n väljer SAS Plus för maten? Har aldrig hört någon som gör det förrän nu. Du har dock givetvis rätt i sak och tyvärr är ju Plusprodukten på såväl korta som långa linjer sämre än vid lansering. Att valfrihet inte råder är smått bisarrt.

I ärlighetens namn: vem f*n väljer SAS Plus för maten? Har aldrig hört någon som gör det förrän nu. Du har dock givetvis rätt i sak och tyvärr är ju Plusprodukten på såväl korta som långa linjer sämre än vid lansering. Att valfrihet inte råder är smått bisarrt.
Väljer inte Plus för maten men är besviken att man inte ens har rätt att köpa alternativ förrän sistom det finns något lvar. Funderar även över värdet att vara diamant på SAS gissar att flera åtstramningar kommer på alla sätt

Tycker jag är konstigt att man inte får köpa annat ens. Borde man ju absolut få göra om det är så.

Mitt inlägg var dock om SAS långlinjer och inte SAS Plus på intra-Europe.
Har aldrig haft problem att få val på long haul och dricka till maten vill de att man tar samtidigt som ”fördrink”har jag noterat. Men kanske inte folk tänker på det men tycker personalen på longhaul är riktigt bra

Toppen