Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

Hur är det med snacks etc nuförtiden? Skall åka i Plus till IAD imorgon, första plus-resan på 2 år så är lite nyfiken. Sist blev det diskussion med flygvärdinnan om jag skulle få chips gratis eller inte.
Framförallt när biljetten kostade 21ksek...

Du lär få diskutera det igen isf.. ingår uppenbarligen inte numer (men med lite snälla bejdande ögon kan de slänga till dig nån påse).. annars är det nötter samt (ev) gott och blandat (med risk för att det inte ingår heller numer, reste senast i plus under höstlovet).

Last edited:
Hur är det med snacks etc nuförtiden? Skall åka i Plus till IAD imorgon, första plus-resan på 2 år så är lite nyfiken. Sist blev det diskussion med flygvärdinnan om jag skulle få chips gratis eller inte.
Framförallt när biljetten kostade 21ksek...

Cashew samt Gott & Blandat ingår i snacksväg. Dryck ingår.

Dvs att chips inte ingår.

Sen kan du alltid fråga, vissa ger ut andra saker ändå. Men ingen idé att diskutera eftersom det är SAS som bestämt vad som ingår och inte värdinnan. Skicka ett mail till SAS istället och klaga.

Cashew samt Gott & Blandat ingår i snacksväg. Dryck ingår.

Dvs att chips inte ingår.

Sen kan du alltid fråga, vissa ger ut andra saker ändå. Men ingen idé att diskutera eftersom det är SAS som bestämt vad som ingår och inte värdinnan. Skicka ett mail till SAS istället och klaga.
Tackar. Det blir bra. Jag behöver heller inte så mycket chips egentligen. Egentligen inte mer mat alls i några veckor. Eventuellt vatten. Hoppas det ingår.

På sas. Se står det följande: "Du har dessutom tillgång till juice, vatten och snacks mellan måltiderna".
Vad betyder det? Kan man få en öl mellan måltiderna, eller har man äran att få ha tillgång till att få betala för en?
Ibland slår sas rekord i oklarhet. Tråkigt.

På sas. Se står det följande: "Du har dessutom tillgång till juice, vatten och snacks mellan måltiderna".
Vad betyder det? Kan man få en öl mellan måltiderna, eller har man äran att få ha tillgång till att få betala för en?
Jag har aldrig haft problem med att få alkohol mellan måltiderna, eller snacks inklusive chips för den delen.
Tyvärr brukar man få ett vänligare bemötande om man går bak och hämtar själv.

Dryck ingår, inklusive alkohol. Men SAS vill väl inte trycka på att alkohol ingår också. Har tydligen blivit ett större problem med större alkoholkonsumtion ombord. Det har skapt situationer med passagerare som tydligen urartat.

Toppen