Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

Aja baja, max en alkodryck per person inrikes i Plus. Om inte personalen gör ett snedsteg vill säga.
Då har jag haft tur. Har fått flera öl, även gin och tonic och mousserande. Vet att det inte ska finnas inrikes, men jag frågade efter fått frågan från flygvärdinnan: Vad önskas? Jag: Tja, vad har du i korgen? Har du GT och mousserande? -Javisst! Dylika snedsteg är steg i rätt riktning. :)

Last edited:
Jag har aldrig fått ett nej på något. Dock så märker man ju att crew blir hjälpsammare om man går bak snarare än att trycka på knappen.
Har bara åkt Plus longhaul.

Visa bifogad bild 78467 Frågan har kanske kommit upp tidigare eller ställts i någon annan tråd men jag såg i The Menu att måltider och dryck endast finns tillgängligt på flighter längre än 80 min. Tidigare var det ju starksprit utanför Norden, vin och öl inom Norden och en öl alt. vin vid inrikesresor. Vad ingår då egentligen i Plus numera inom Norden och inrikes?

Lite ringrostig på flygfronten, därav min stilla undran

/Mr C
För några decennier sedan skulle ju danska passagerare på väg ner från ARN till CPH, alltid ha en "Gammeldansk" trots att avgångstiden var 0730...

Att kombineras med en chokladboll och en Mikkeller eller två.
Den dära chokladbollen var inte så bra som hajpen här talade för :D
Men kan ju bero på att man är yrkesskadad...
Vid nästa workshop eller sammankomst ska jag ta med mig en god chokladboll.

Polarrulle är bra, dock har jag fått den djupfryst dom senaste fyra gångerna o_O

Dom här suckande flygvärdinnorna har man ju stött på. Har varit väldigt nära 2-3 ggr att säga ifrån på skarpen. En av gångerna var faktiskt även i Business. Är nyfiken, är det någon som bemött deras beteende och sagt ifrån att det inte är OK att himla med ögonen, sucka osv när man ber dom göra sitt jobb? Vad har reaktionen varit?

Är en bättre metod att tillkalla den som är chef för personalen för flygningen och beskriva situationen?

Toppen