Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

Idag på 926 från Dulles. En ytterst trevligt CC förklarade att 'egentligen' får de inte ge ut chips längre.. Endast mandlar o gott o blandat fällde i plus. Det var mkt märkligt tyckte hon själv. Hon tyckte att jag skulle klaga o ge feedback och menade att 'ibland lyssnar de faktiskt'.
(jag fick för övrig chips av henne).

Idag på 926 från Dulles. En ytterst trevligt CC förklarade att 'egentligen' får de inte ge ut chips längre.. Endast mandlar o gott o blandat fällde i plus. Det var mkt märkligt tyckte hon själv. Hon tyckte att jag skulle klaga o ge feedback och menade att 'ibland lyssnar de faktiskt'.
(jag fick för övrig chips av henne).
Jag fick chips bara från baksidan av planet när jag flög till HKG i November. Och "självklart" var det gratis. Bara mandlar och gott och blandat erbjöds i kabinen.

Det är ett smart sätt: du delar ut mindre chips och som verkligen vill få dem får dem fortfarande.

Men glass var även bättre än chips på returflyg.

Är det samma regler nu i Plus som när den här tråden skrevs? Försökte hitta aktuell meny men fanns bara för Go när jag klickar runt på SAS sida. Någon som vet vad som serveras nu till Hong Kong? Även (OT) filmlista hade uppskattats.

Hela pluskonceptet är ju helt fel egentligen, man försöker göra halvdann business inom Europa och halvdann economy+ utanför. Vore det inte enklare om man slopade hela konceptet och körde business med seatblock inom Europa och kanske prissatte det några kronor dyrare, sen kunde man ha economy extra (plus) utanför Europa med regler som alla fattade men med ett annat namn!

Last edited:
Hela pluskonceptet är ju helt fel egentligen, man försöker göra halvdann business inom Europa och halvdann economy+ utanför. Vore det inte enklare om man slopade hela konceptet och körde business med seatblock inom Europa och kanske prissatte det några kronor dyrare, sen kunde man ha premium extra (plus) utanför Europa med regler som alla fattade men med ett annat namn!
...varför inte kalla det typ "economy extra"?

Toppen