Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

Hela pluskonceptet är ju helt fel egentligen, man försöker göra halvdann business inom Europa och halvdann economy+ utanför. Vore det inte enklare om man slopade hela konceptet och körde business med seatblock inom Europa och kanske prissatte det några kronor dyrare, sen kunde man ha economy extra (plus) utanför Europa med regler som alla fattade men med ett annat namn!

Den viktiga poängen ligger väl i regler som man fattar... Spelar ingen roll vad det heter så länge reglerna är olika varje gång man reser beroende på vad det är för väder, vilken fas månen står i, vilket mail personalen ombord läst osv.

Däremot håller jag med om att man inte borde ha samma namn på produkten short och longhaul när den är så olika. Alternativt kunde man ändra tillbaka plus produkten på longhaul till att motsvara hur den var (i teorin) när den kom och namnsattes, då var den ju faktiskt rätt lik plus i Europa.

Inom Europa kan de gärna få införa en "sas mittemellan", de kan ju kalla den "mellanmjölk". Service från sas go men seatblock. Platserna mellan go och plus. Priset också mellan go och plus. Den skulle jag garanterat köpa :)

Är det samma regler nu i Plus som när den här tråden skrevs? Försökte hitta aktuell meny men fanns bara för Go när jag klickar runt på SAS sida. Någon som vet vad som serveras nu till Hong Kong? Även (OT) filmlista hade uppskattats.
Fri dryck, salta mandlar och gott o Blandat under hela resan är det som gäller. Allt annat kostar. Detta är iallafall vad två oberoende crew sagt på mina senaste två Plus så något slags direktiv om detta finns.

Toppen