Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

Så man betaler 10-15-20K kr for en rejse i Premium Economy og så skal man betale for en pose nødder!!??? WTF!

Air France serverer jo Champagne på Economy og de fleste andre selskaber tilbyder gratis snacks og drikkevarer selv i Economy.
japp... Betalade plus.

osl-cph ingick choklad och chips och dryck. Hade ej champagne.
cph-nrt: Champagne, men fick betala för chips och choklad. Även min dotter som är för ung till alkohol.... (16år) men betalar full vuxen.
edit: Kan tillägga att vi satt, så inget tvivel om att vi var plus betalande.

konklusion: Hade det inte varit för flygplats krisen på osl, och plus som gav oss fast track och lounge, så var det verkligen inte värd. Även på tio timmar flyg från cph till nrt.

SAS borde ju formulera om alla texter där det står "I Plus ingår allt du vill ha" eller liknande och göra tillägg att det bara gällar intra-Europa...

Helt ologiskt att det ingår mer på LH än SH i Go och mer på SH än LH i Plus.

Reste också under strejken med sex kabinpersonal och det slog mig att det fungerade rätt bra. På den tiden de var 12-14 var de nog lite för många...

Nya broschyren nu i april var det förtydligat lite mer. Dryck inkluderat, ej snacks. På longhaul.
cph-osl var det snacks och dryck.....

Så nu är det tvärtom, man får snacks på long-haul men inte på short-haul?
Jag har aldrig betalat för något i Plus, ska jag behöva göra det nu?
En konstig hållning från SAS sida med tanke på att de flesta nöjer sig med ytterst lite på Plus i Skandinavien.
PH

Känns ju totalt befängt att det inte ska ingå snacks på long haul i SAS PLUS, i synnerhet då biljetterna kostar 20 000kr…

Tyckte inte att plus adderade särskilt mycket innan. Speciellt inte om man är EBG. Men detta är verkligen löjligt. Hoppas SAS tycker det är bra iaf.

Så nu är det tvärtom, man får snacks på long-haul men inte på short-haul?
Jag har aldrig betalat för något i Plus, ska jag behöva göra det nu?
En konstig hållning från SAS sida med tanke på att de flesta nöjer sig med ytterst lite på Plus i Skandinavien.
PH

Lite jetlaggat här. Men cph-osl fick man choklad. På cph-nrt fick man betala för choklad och chips... Vet inte om de med högre status har det annorlunda, då jag bara har basic.

Låter ju som det kommer helt olika besked här. Någon säger att snacks är gratis på LH men inte SH, någon annan tvärtom...
Nu får SAS ta och styra upp det här!
För ombordservicen ska status inte spela någon roll, eller man ska åtminstone inte behöva betala för sånt som anges vara gratis...

Håller annars med om att Plus-fördelarna är få om man har EBG/EBD i Europa om de inte låter mat och dryck vara fritt!!

Låter ju som det kommer helt olika besked här. Någon säger att snacks är gratis på LH men inte SH, någon annan tvärtom...
Nu får SAS ta och styra upp det här!
För ombordservicen ska status inte spela någon roll, eller man ska åtminstone inte behöva betala för sånt som anges vara gratis...

Håller annars med om att Plus-fördelarna är få om man har EBG/EBD i Europa om de inte låter mat och dryck vara fritt!!
Jeg tror aldrig der er nogen som har sagt at snacks ikke er gratis på short haul. På shorthaul er der frit valg fra vognen. Long haul er der dog en vis diskussion om hvad som er inklusive (nogle har fået gratis, andre har betalt).

Toppen