Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

Du vill INTE beställa mer än en SAS smörgås... lovar

:) å inte bara där. Den sk "middagen" man får hos de flesta bolagen är ju rena rama skulorna. Då jag flyger ut från CPH i regel så ser jag till att fylla mig där.
Gällande drinken så köper jag den whiskeyn jag gillar i taxfreen och dricker ombord för om man nu vill ha en stänkare så bör det var en god en.
Jag har inga som helst problem med att andra vill bunkra upp med grejjer de får ombord - det är deras val och drabbar ingen fattig.

Jag och mitt resesällskap gick nästan all in på gårdagens Köpenhamn-Aten. Vi fick i oss: 2 frukostlådor, 4 flaskor mousserande, 2 nötsnacks, 1 chips, 1 macka, 1 wrap (som de fick värma extra eftersom de egentligen inte skulle servera wrap på morgonflygningen), 2 flaskor vitt vin, 2 choklad (35g=stora?), 2 kaffe. Kom upp i över 800 kr. Separata beställningar på det mesta. Bra purser som hela tiden frågade om vi saknade något.

Att åka SAS Plus är lite som att åka First; man kan äta när man vill :p :p

Det är väldigt sällan jag har behövt betala för mitt även fast jag bara åker economy. Vad det beror på kan man bara spekulera i.

Säg att du skojar?

Nej, det gör han säkert inte.
Trots att vissa av värdinnorna på de lite längre flygningar är tydliga med att den främre toaletten är avdelad för på SAS Plus så struntar ändå en del människor från Go i detta och använder den ändå. Det skulle inte vara lika ouppmärksammat att göra på det viset om det fanns en gardin som avskilda kabinklasserna och värdinnorna hade LH/LX-attendant attityd i frågan om att korsa en stängd gardin (där jag varit med om att en liten dam kastat ut typ body builders med i princip blicken!).

Nej, det gör han säkert inte.
Trots att vissa av värdinnorna på de lite längre flygningar är tydliga med att den främre toaletten är avdelad för på SAS Plus så struntar ändå en del människor från Go i detta och använder den ändå. Det skulle inte vara lika ouppmärksammat att göra på det viset om det fanns en gardin som avskilda kabinklasserna och värdinnorna hade LH/LX-attendant attityd i frågan om att korsa en stängd gardin (där jag varit med om att en liten dam kastat ut typ body builders med i princip blicken!).

Jag reser en hel del Go på halvlånga sträckor på cirka tre timmar. Brukar sitta på rad 3-4-5 eller så och använder alltid helt ogenerat den främre toaletten om behov uppstår. Ingen har sagt att det är otillåtet. Rätt eller fel?

:) å inte bara där. Den sk "middagen" man får hos de flesta bolagen är ju rena rama skulorna. Då jag flyger ut från CPH i regel så ser jag till att fylla mig där.
Gällande drinken så köper jag den whiskeyn jag gillar i taxfreen och dricker ombord för om man nu vill ha en stänkare så bör det var en god en.
Jag har inga som helst problem med att andra vill bunkra upp med grejjer de får ombord - det är deras val och drabbar ingen fattig.
Dricka medtagen sprit på flyget?! Det är ju ungefär samma sak som att ta med egen öl till krogen för att kunna dricka en "god öl". Gillar man inte vad som serveras / kan köpas så får man helt enkelt hålla sig är min uppfattning.

Kan väl inte vara fel om det är 2-3 rader Plus som ibland. Det är väl en typisk skillnad mellan Business och Plus, att skynkets tid är förbi.
På tal om drabbar ingen fattig så är SAS ganska fattigt...
Per

Toppen