Senaste nytt

Hur mycket är Flying Blue Silver värt?

agehall

Medlem
Som silver har du väl bara tillgång till Crown Lounge i AMS och AFs motsvarighet på CDG? Tror inte du kan betala dig in i andra lounger.

Och €50-60 för Y->C? Det måste vara korta segment. Att uppgradera longhaul för mig brukar kosta mellan €300-1300.
 
En vän till mig har börjat flyga rätt mycket med KLM på sista tid, han ligger på FBS och den största fördelen enligt honom med kortet är att man blir erbjuden cash upgrades till C på EU flygen vid incheckning online. Priserna brukar ligga mellan €50-60 per segment. Helt klart värt enligt mig. €35 för lounge access är å andra sidan ett rån! Eller tjaa ganska värt för KLM Loungen i AMS, men annars inte.
Är det endast med KL man får sådana erbjudanden om uppgradering? AF då?
 

jumbooze

Medlem
AF "ska" har jag hört skicka ut mail om exceptional upgrade offers, det talas en del om det på FT.
Men jag har aldrig fått något...
 

Jonas C

Medlem
Är det endast med KL man får sådana erbjudanden om uppgradering? AF då?

Han har tydligen bara fått det på KLM flyg. FBS är i princip som ett guldkort utan lounge access, dock finns det planer på att plocka bort rätt många av förmånerna i det kortet snart, för att "streamline" med andra Skyteam Program. Inom en snar framtid blir nog Skyteam Elite lika värdelöst som *S är idag.
 

Jacob

Medlem
En vän till mig har börjat flyga rätt mycket med KLM på sista tid, han ligger på FBS och den största fördelen enligt honom med kortet är att man blir erbjuden cash upgrades till C på EU flygen vid incheckning online. Priserna brukar ligga mellan €50-60 per segment. Helt klart värt enligt mig. €35 för lounge access är å andra sidan ett rån! Eller tjaa ganska värt för KLM Loungen i AMS, men annars inte.
Detta har hänt mig också, se denna tråd.
 

nilsson

Medlem
Jag flyger KLM LHR-AMS-LPI imorgon, bokat via AF. Vid incheckningen online så kunde man välja uppgradering för ca 700:-, men det ger ju inte svar på frågan om cash-upgrades för AF-flighter.
 

agehall

Medlem
Jag är faktiskt lite undrande över varför man ibland verkar få AF-nummer och ibland KL-nummer på biljetterna om man bokar via "det andra" bolagets hemsida. Ser ingen direkt logik i hur det fungerar.
 
Toppen