Senaste nytt

Hur mycket är Flying Blue Silver värt?

rvarttinen

Medlem
Kan säga att jag haft nytta av Flying Blue SIlver. När jag fick status så öppandes det upp ett och anant, bland annat blev det betydligt lättare att boka uppgraderingar: fler 'award flights' att välja bland.

Att kunna gå till business check-in kanske inte ger så mycket på ARN, men andra större flygplatser är det stor skilland (SFO mycket stor skillnad!). Prioköerna på CDG är också en stor fördel ('Access No. 1'). Om du checkar in i Paris på CDG 2F (flyg till ARN) så får du gå i business säk.kontrollen, ofta helt utan kö.

Priority bagage fungerar verkligen i YUL när väskorna kom först av alla på bandet (!). Dock inte lika bra på ARN av någon anledning (det tycks inte vara någon skilland mellan bolagen när det gäller just ARN, har upplevt samma fördröjning när jag åkt med SK).
 

Senator

Moderator
Kan säga att jag haft nytta av Flying Blue SIlver. När jag fick status så öppandes det upp ett och anant, bland annat blev det betydligt lättare att boka uppgraderingar: fler 'award flights' att välja bland.

Att kunna gå till business check-in kanske inte ger så mycket på ARN, men andra större flygplatser är det stor skilland (SFO mycket stor skillnad!). Prioköerna på CDG är också en stor fördel ('Access No. 1'). Om du checkar in i Paris på CDG 2F (flyg till ARN) så får du gå i business säk.kontrollen, ofta helt utan kö.

Priority bagage fungerar verkligen i YUL när väskorna kom först av alla på bandet (!). Dock inte lika bra på ARN av någon anledning (det tycks inte vara någon skilland mellan bolagen när det gäller just ARN, har upplevt samma fördröjning när jag åkt med SK).

Facket på ARN tillät inte annat än egalitet så skit i kunder som har betalat mera :p Jag har vid två tillfällen blivit väldigt imponerat på ARN:
CO68 från EWR - alla BusinessFirst väskor på bandet när man klev av
LH HON taggar - kom när vi kom ner

Värsta upplevelsen var MAS från KUL på B747-400 där vi stod ett gäng C och F pax 75min efter landning utan väskor.

Så svar ja, det funkar inte och jag tror det är facket :cool:
 

charlesswe

Medlem
en hel weekend i AMS (en övernattning på lördagen). Från LPI. 1800 SEK. 2 Segments.

Linkoping (LPI) to Amsterdam (AMS) - Sat, Nov 19
KLM 1178 Dep: 6:00AM Arr: 8:00AM 2h 0m Embraer RJ-170/190 Coach (R)
OPERATED BY KLM CITYHOPPER

Amsterdam (AMS) to Linkoping (LPI) - Sun, Nov 20
KLM 1183 Dep: 8:55PM Arr: 10:45PM 1h 50m Embraer RJ-170/190 Coach (R)
OPERATED BY KLM CITYHOPPER

Kombinera med Friends and Family rate på Radisson (70-80 euros för dubbelrum med bra frukost) och du får en billig och trevlig weekend i AMS. Och får dessutom Silver på köpet!
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Been there, done that. Och jag gillar verkligen Amsterdam som stad. Men det var det här med obokade helger - nästa lär inträffa nån gång i mars som det ser ut just nu... Tack i alla fall för ett bra tips!
Kör kvällsflyg ner och morgonflyg tillbaka då. Det finns två transferhotell på Schiphol (i transithallen), Yotel och Mercure så du behöver inte ens lämna flygplatsen. Tar inte upp mer tid än en vanlig utekväll.
 

Jonas C

Medlem
En vän till mig har börjat flyga rätt mycket med KLM på sista tid, han ligger på FBS och den största fördelen enligt honom med kortet är att man blir erbjuden cash upgrades till C på EU flygen vid incheckning online. Priserna brukar ligga mellan €50-60 per segment. Helt klart värt enligt mig. €35 för lounge access är å andra sidan ett rån! Eller tjaa ganska värt för KLM Loungen i AMS, men annars inte.
 
Toppen