Senaste nytt

Hur många poäng får man vid värvning till amex

Capa

Medlem
Ser att det finns en kampanj ny för Elite som sträcker sig fram till 31/8 där man för 30.000p i välkomstbonus.

Dock står det ”…Erbjudandet gäller endast personer som inte tidigare har varit kort- eller extrakortmedlemmar…”

Detta har säkert diskuterats tidigare, men betyder det att jag som inte varit medlem på ett drygt år i alla fall inte får några poäng för att jag varit medlem en gång i tiden?

Ber om ursäkt om detta besvarats tidigare. Såg den här tråden men den ger inget svar på frågan: https://www.businessclass.se/forum/...å-amex-som-befintlig-kortmedlem.102037/page-2
En fråga till: Är det samma regler vid värvning eller är det 6 månader då?
 

palmen

Moderator
Ser att det finns en kampanj ny för Elite som sträcker sig fram till 31/8 där man för 30.000p i välkomstbonus.

Dock står det ”…Erbjudandet gäller endast personer som inte tidigare har varit kort- eller extrakortmedlemmar…”

Detta har säkert diskuterats tidigare, men betyder det att jag som inte varit medlem på ett drygt år i alla fall inte får några poäng för att jag varit medlem en gång i tiden?

Ber om ursäkt om detta besvarats tidigare. Såg den här tråden men den ger inget svar på frågan: https://www.businessclass.se/forum/...å-amex-som-befintlig-kortmedlem.102037/page-2
Ja som reglerna är skrivna får du då inga poäng.

En fråga till: Är det samma regler vid värvning eller är det 6 månader då?
Det kan variera där också beroende på kampanj för värvning. Du får titta vad som gäller i reglerna just när du ska signa upp och välja någon som har poäng om man inte haft kortet på 6 månader.
 

Pyggme

Medlem
Kan inte hitta svar på min fråga när jag söker, så hoppar in här - jag kan se att jag fått 18 000 poäng på Amex denna gången och jag kan bara anta att det är pga en värvning. Finns det något sätt för mig att se att det är en värvning och vem det är som signat upp? Jag gav min länk till några kompisar för ett tag sen men ingen har sagt något nämligen att de faktiskt gjorde det..

Tack på förhand!
 

Matore

Medlem
Just nu är det ju värvning 30.000 för elite. Brukar det vara högre på kampanjer?
Vet att amex skärpt reglerna och vill inte riskera nåt, kan jag bjuda in min sambo till premium som avslutade ett premium i december 2021? Är ju mer än sex månader men det det konstigt ut kanske
 
Toppen