Senaste nytt

Hur många länder har du besökt?

23 länder får jag det till, 4 nya planerade i vinter. Japan, Sydkorea, Turkiet och Taiwan (om inte det nu räknas som Kina)

Om ett område (ej FN definierat land) har egen valuta tycker jag att bör räknas som ett land.
T ex Taiwan, Hong Kong och Macau har egna valutor.

Jaha, låt se: Norge, Finland, Danmark, Estland, Lettland, Polen, Tyskland, Frankrike, Storbritannien, Belgien, Nederländerna, Luxemburg, Österrike, Schweiz, Italien, Spanien, Portugal, Israel, Grekland, Rumänien, Ungern, Bulgarien, Tjeckien,Egypten, Libanon, Kenya, Rhodesia,Sydafrika, SWA/Namibia, Angola, Pakistan, Malaysia, Singapore,Indonesien, Kina, Hong Kong, Macau,Taiwan, Japan, Thailand,Palau, Ponape, Australien, Vanuatu,USA/Guam, Canada, Bahamas, Trinidad/Tobago, St Kitts/Nevis, Antigua, St Vincent/Bequia/Mustique, Massor med länder kvar. 49-51 st hittills och jag är 50 år om en vecka! Jag blir f-n 100 innan jag hinner med 100 länder och i år reser jag bara till "gamla" länder...

Last edited:
37 st: Bahrain, Belgien, Canada, Cypern, Danmark, Finland, Frankrike, Förenade Arabemiraten, Grekland, Italien, Kina, Kuwait, Lettland, Luxemburg, Malaysia, Marocko, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Qatar, Ryssland, San Marino, Schweiz, Slovakien, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Sydafrika, Sydkorea, Thailand, Turkiet, Tyskland, Ungern, USA, Venezuela, Österrike.
Nya för 2012 var: Bahrain & Polen

Frekventerat ca 90 länder hittils, enligt trådskaparens kriteria. Räknar med att besöka land nummer 100 senast i 31/3/2012. Börjar dock bli lite mer komplicerat med visumprocesser nu för att fortsätta hålla takten.

Vad gäller de, i resesammanhang alltid återkommande och närmast religiösa diskussioner om vad som skall räknas som ett 'äkta' godkänt land, kommer den diskussionen aldrig leda till något konkret. Det är bara att välja ett alternativ och använda, något som också trådskaparen tacksamt valt att stipulera initialt.

47 länder besökta hittills. Norge, Danmark, Finland, Island, Estland, Lettland, Tyskland, Frankrike, Spanien, Portugal, Österrike, Nederländerna, Belgien, Luxemburg, Ungern, Tjeckien, Polen, Grekland, Bosnien, Kroatien, Montenegro, Turkiet, Italien, Storbritannien, Schweiz, Irland, Israel, Jordanien, Egypten, Förenade Arabemiraten, Sri Lanka, Singapore, Kina, Taiwan, Thailand, Malaysia, Indonesien, Japan, Sydkorea, USA, Kanada, Mexiko, Haiti, Jamaica, Australien, Fiji och Nya Zeeland.

Har räknat om min lista då jag sedan några år använt Century Travel som utgångspunkt.
Har inte räknat med länder där jag mellanlandat utan endast där jag passerat genom en
passkontroll. Tyvärr föll ju en hel del "bra" territorier bort (Tahiti etc.) när man använder
trådens lista från NE. Man har missat att lägga till Sydsudan i listan fast det påverkar
inte mig.
Får ihop 116 länder (med Sverige och Lichtenstein inräknat). Hoppas att åtminstone få
till ytterligare något nytt land i Afrika under första halvåret i år.

Dessa länder/territorier har jag besökt enligt Travel Forum | reseforum, bilder, restips, guider och inspiration.

1. Antarktis
2. Argentina
3. Cypern
4. Danmark
5. Estland
6. Etiopien
7. Falklandsöarna
8. Finland
9. Frankrike
10. Grekland
11. Irland
12. Italien
13. Jemen
14. Kanada
15. Kazakstan
16. Kirgizistan
17. Lettland
18. Mali
19. Nederländerna
20. Norge
21. Polen
22. Ryssland
23. Serbien
24. Spanien
25. Storbritannien
26. Sverige
27. Sydgeorgien
28. Tjeckien
29. Turkmenistan
30. Tyskland
31. Ungern
32. USA
33. Uzbekistan
34. Vatikanstaten
35. Åland
36. Österrike

War Machine har även besökt 2 länder som inte längre finns:
Sovjetunionen, Östtyskland

Det blev endast 37 stycken.

Norge, Danmark, Finland, Island, Sverige, Estland, Lettland, Polen, Storbritannien, Irland, Nederländerna, Belgien, Frankrike, Tyskland, Luxemburg, Tjeckien, Ungern, Schweiz, Österrike, Italien, Monaco, Spanien, Grekland, Turkiet, Cypern, USA, Kanada, Kina, Japan, Malaysia, Thailand, Singapore, Sydafrika, Seychellerna, Qatar, Mexiko, Indonesien

Usa , Canada, Brasilien, Spanien, Portugal, Frankrike, Tyskland, Belgien, Italien, Österike, Schweiz, Montenegro,Turkiet, Danmark. Norge, Finland, Estland, Litauen, Ryssland, Tunisien, Rumänien, Australien, Singapore, Malaysia, Japan, det var väl allt.

Toppen