Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

...
Vad ska jag multiplicera med?
Nu tar man och går till Tjäna poäng - SAS och väljer det bolag man ska flyga med på respektive sträcka. För att lista ut intjäningen tittar på efter den kolumn som motsvarar full flex ekonomi (eller bara ekonomi om full flex inte listas). Denna kolumn är normalt sett 100%. Om det där står min 300 och i en low economy står min 150, så ger low economy 50% av flugna miles.
...

Jag skulle gissa, utifrån som jag förstår första inlägget, att Economy låg är 50%, Economy = 100% och Business = 200% . (Sen står det ju i den beskrivningen "normalt sett" så jag är inte helt säker tyvärr )
 
Kollade på sas nu o det har trillat in 1200 poäng för flighten köpenhamn - wien med Austrian. Men inga poäng för flyget göteborg - Köpenhamn med sas .

Sen har poängen från LH zagreb - munchen kommit in men det flyget jag missade i Munchen munchen - göteborg inte dykt upp hur funkar det om det nu flyget som jag missade pga LH fel ska man få poäng ändå för den flighten ?

Såg nyss på mitt sas konto att poäng för mitt flyg munchen - Frankfurt Frankfurt - Göteborg som de bokade in.mig pga missade flyget de ombokade flygen har jag fått poäng för 1250 + 750 poäng . Hade troligtvis fått bara 250 poäng för munchen - göteborg i den klassen jag var bokad i
 

Senator

Moderator
ARN-xxx-PMI i P-klass

Bör jag välja LH eller LX?

Swiss. Jag tror det blir ingen större skillnad på EuroBonuspoäng
Great Circle Mapper

Swiss borde du gå 900 + 600
EuroBonus-partner – Swiss | SAS

Lufthansa ger väl 750 + 750
EuroBonus-partner – Lufthansa | SAS

Sen med Swiss behöver du troligtvis inte uppleva varken "Cateringgate" eller "Gardingate". Med Lufthansa är det 50/50 på "Gardingate" och nästan garanterat Syntax Error gällande "Cateringgate" ;)

BTW: en reflektion är att för vissa bolag som ovan är SAS ganska tydliga vad som gäller på hemsidan och det är enkelt hitta information. För andra är allt gammalt korvspad.
 
Toppen