Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

OBS! Vissa Swiss-flyg på sträckan ZRH-PMI trafikeras av Edelweiss (som codeshare tror jag). Passa dig för dessa då de troligen inte ger några poäng till Eurobonus.

Men annars håller jag med: Swiss för Lufthansa alla dagar i veckan :)

OBS! Vissa Swiss-flyg på sträckan ZRH-PMI trafikeras av Edelweiss (som codeshare tror jag). Passa dig för dessa då de troligen inte ger några poäng till Eurobonus.

Men annars håller jag med: Swiss för Lufthansa alla dagar i veckan :)
Det bör man kolla, för Edelweiss kan lika väl trafikera den som wetlease och då är det som vilken Swiss-flight som helst.

Just Edelweiss är luriga eftersom det finns bägge varianterna. LX-numret bör ge vägledning.

Japp. Heter de någonting på LX2xxxx torde det vara lugnt även om det är Edelweiss som utför flygningen. Är det LX8xxx är det codeshare och då får man med största sannolikhet inga EB-poäng. Ju mer viktiga poängen är ju mindre bör man chansa ;)

Har en bokning SFO-ORD-ARN i september där sträckan SFO-ORD är codeshare SK8800 med United, i P klass. Vad tjänar jag på den?

Har en bokning SFO-ORD-ARN i september där sträckan SFO-ORD är codeshare SK8800 med United, i P klass. Vad tjänar jag på den?
Är det en business så _brukar_ det bli 100% av flugna miles, men det kan bli 0 eller 50% eller 75%. Det är alltid en risk för överraskningar med code share.

Finns ingen som med säkerhet kan tala om det för dig.

@Buffy vad är i P-klass? United eller SAS? P-klass på United är Business men på SAS är det väl SAS Plus? Mao, har du P-klass på SAS hela resan?

Det @agehall menar är att det finns ingen 100% säkerhet hur alla flygbolag konverterar code share bokningsklasser.

Toppen