Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Finns lista baserat på bokn klass på Sas:
https://www.sas.se/en/eurobonus/partners/airlines/

Antal miles att ta x ggr % kan du kika på great circle mapper

Edit: du får bara EBG bonus på SAS benet.

3E9713AD-4820-4110-8AF5-7FAA695A5F43.png

Lite fundering kring hur många poäng jag får...

ARN-ZRH-MIA Swiss business (P)
MIA-ZRH Swiss business (P), ZRH-ARN SAS Plus (I)

Är EBG.

På SAS-benet ska du få 25%bonus som EBG, så 2500p ska den ge. På Lufthansabenet så får man inte EBG-bonus utan den torde ge 200% av sträckan i miles till Bombay om det nu är det BOM står för.

Tack, var osäker på om det kanske blev något fel i ”översättningen” iom att bokningen sker via annat flygbolag. På Lufthansa.com står Sas-flighten som ”LH6227”

Man kan inte vara helt säker på SAS-benet. Exakt vilken bokningsklass det blir på SAS-flyget vet man inte eftersom Lufthansa D (det är inte SAS D) kan komma att mappas om till någon annan SAS-bokningsklass enligt någon okänd översättningstabell (codeshare-problematiken), och det är SAS-bokningsklass som ger poängen i slutet.

5809 poäng för ARN-ZRH-MIA
4884 poäng för MIA-ZRH
1875 (1500+25%) poäng för ZRH-ARN (enligt SAS hemsida för sasflyg)
12568 totalt?
Känns rimligt, dock rundas allt % av uppåt till närmsta hundring tror jag det är. (Per sträcka).

Sen kan ett krux vara att om du har en biljettering med LX (Swiss) så är det alltid lite lotteri om I klass hos dem blir I hos SAS. Likt Pengs inlägg ovan så är det en djungel, där ingen lyckats hitta logik i hur det krediteras poäng på codeshare.

Känns rimligt, dock rundas allt % av uppåt till närmsta hundring tror jag det är. (Per sträcka).

Sen kan ett krux vara att om du har en biljettering med LX (Swiss) så är det alltid lite lotteri om I klass hos dem blir I hos SAS. Likt Pengs inlägg ovan så är det en djungel, där ingen lyckats hitta logik i hur det krediteras poäng på codeshare.
Där det räknas på sträcka så avrundas det uppåt till närmaste hundratal, därefter justeras procenten. Gäller dock inte SAS egna flyg numera, där ingen avrundning sker.

Hur många poäng ger en sån här resa?
Försökt letat på tas.se men hittar inget annat än minimum 150p typ och det kan ju inte vara rätt..
Edit: Jag är EBD om det spelar roll..
SA.jpeg
Hem.jpeg
Ner.jpeg

Toppen