Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

jb2731 skrev:Du skriver inte vilket flygbolag men med Air Canada tror jag det blir så här:LHR-YOW 3400p + 25%YOW-LHR 1700P +25%Klicka för att utvidga...
Man får inte några +25% som ebg på andra bolag än sas.

(och det är enbart air Canada som flyger den sträckan så det torde bara rätt gissning på bolag)

Hej!

Sitter och planerar en resa och eftersom jag är smått livrädd för det här med codeshare brukar jag ju försöka undvika det.. Men i detta fall är det svårt att undvika eftersom priset är attraktivt. Kan någon med säkerhet säga hur många EB-poäng jag skulle få för detta?

Alken skrev:Hej!Sitter och planerar en resa och eftersom jag är smått livrädd för det här med codeshare brukar jag ju försöka undvika det.. Men i detta fall är det svårt att undvika eftersom priset är attraktivt. Kan någon med säkerhet säga hur många EB-poäng jag skulle få för detta?Klicka för att utvidga...
Lufthansa operated by SAS ger dig poäng för lägst låga Plus, Brussels operated by Lufthansa har jag ingen aning om

ekf skrev:Lufthansa operated by SAS ger dig poäng för lägst låga Plus, Brussels operated by Lufthansa har jag ingen aning omKlicka för att utvidga...
SAS-flyget borde ge dig lägst 1500 poäng och Lufthansa-flyget lägst 750 poäng (lägsta intjäning i Business)

Tror inte att jag sett att Lufthansa har 0p-klasser till Eurobonus, vilket Brussels har

Hej,

Om jag bokar Sas via Lufthansa.com, får jag då EB-poäng + guldbonus enligt poängtabellen?

T ex:

ARN-MUC SAS D

MUC-BOM Lufthansa D

Det borde ge 2500 eurobonuspoäng för flighten till München, eller är jag snett på det?

Rodnt skrev:Hej,Om jag bokar Sas via Lufthansa.com, får jag då EB-poäng + guldbonus enligt poängtabellen?T ex:ARN-MUC SAS DMUC-BOM Lufthansa DDet borde ge 2500 eurobonuspoäng för flighten till München, eller är jag snett på det?Klicka för att utvidga...
På SAS-benet ska du få 25%bonus som EBG, så 2500p ska den ge. På Lufthansabenet så får man inte EBG-bonus utan den torde ge 200% av sträckan i miles till Bombay om det nu är det BOM står för.

Tack, var osäker på om det kanske blev något fel i ”översättningen” iom att bokningen sker via annat flygbolag. På Lufthansa.com står Sas-flighten som ”LH6227”

Lite fundering kring hur många poäng jag får...

ARN-ZRH-MIA Swiss business (P)

MIA-ZRH Swiss business (P), ZRH-ARN SAS Plus (I)

Är EBG.

Finns lista baserat på bokn klass på Sas:

https://www.sas.se/en/eurobonus/partners/airlines/

Antal miles att ta x ggr % kan du kika på great circle mapper

Edit: du får bara EBG bonus på SAS benet.

3e9713ad-4820-4110-8af5-7faa695a5f43-png.70905

M.T skrev:Lite fundering kring hur många poäng jag får...ARN-ZRH-MIA Swiss business (P)MIA-ZRH Swiss business (P), ZRH-ARN SAS Plus (I)Är EBG.Klicka för att utvidga...

Canadien skrev:På SAS-benet ska du få 25%bonus som EBG, så 2500p ska den ge. På Lufthansabenet så får man inte EBG-bonus utan den torde ge 200% av sträckan i miles till Bombay om det nu är det BOM står för.Klicka för att utvidga...

Rodnt skrev:Tack, var osäker på om det kanske blev något fel i ”översättningen” iom att bokningen sker via annat flygbolag. På Lufthansa.com står Sas-flighten som ”LH6227”Klicka för att utvidga...

Man kan inte vara helt säker på SAS-benet. Exakt vilken bokningsklass det blir på SAS-flyget vet man inte eftersom Lufthansa D (det är inte SAS D) kan komma att mappas om till någon annan SAS-bokningsklass enligt någon okänd översättningstabell (codeshare-problematiken), och det är SAS-bokningsklass som ger poängen i slutet.

Rodnt skrev:På Lufthansa.com står Sas-flighten som ”LH6227”Klicka för att utvidga...

OK, du skrev SAS D först. Den där kommer troligen mappas till SAS Plus, d vs C, D eller Z. Alla dessa ger 2k poäng, plus EBG-bonus. Du kan dock inte vara helt säker på detta eftersom det är Code share.

M.T skrev:så5809 poäng för ARN-ZRH-MIA4884 poäng för MIA-ZRH1875 (1500+25%) poäng för ZRH-ARN (enligt SAS hemsida för sasflyg)12568 totalt?Klicka för att utvidga...
Känns rimligt, dock rundas allt % av uppåt till närmsta hundring tror jag det är. (Per sträcka).

Sen kan ett krux vara att om du har en biljettering med LX (Swiss) så är det alltid lite lotteri om I klass hos dem blir I hos SAS. Likt Pengs inlägg ovan så är det en djungel, där ingen lyckats hitta logik i hur det krediteras poäng på codeshare.

squeezen skrev:Känns rimligt, dock rundas allt % av uppåt till närmsta hundring tror jag det är. (Per sträcka).Sen kan ett krux vara att om du har en biljettering med LX (Swiss) så är det alltid lite lotteri om I klass hos dem blir I hos SAS. Likt Pengs inlägg ovan så är det en djungel, där ingen lyckats hitta logik i hur det krediteras poäng på codeshare.Klicka för att utvidga...
Där det räknas på sträcka så avrundas det uppåt till närmaste hundratal, därefter justeras procenten. Gäller dock inte SAS egna flyg numera, där ingen avrundning sker.

Hur många poäng ger en sån här resa?

Försökt letat på tas.se men hittar inget annat än minimum 150p typ och det kan ju inte vara rätt..

Edit: Jag är EBD om det spelar roll..

sa-jpeg.71001

hem-jpeg.71002

ner-jpeg.71003

Back