Är det bokat via sas eller turkish? Om det är bokat via turkish är det nog intjäning till miles & smiles.I min bokning står det "Your trip will earn 8720 miles"
Ja, samlar du till Eurobonus så är det bara att titta i tabellen jag länkade till och räkna själv. Generellt är summan miles/poäng som resp flygbolag listar i bokningsdialogen endast tillämplig på flygbolagets egna bonusprogram.Nej, dubbelsurt. Jag samlar eurobonuspoäng, och då antar jag att det blir 6600 poäng till eurobonus då eller? Mycket resa - lite poäng....
Försöker boka VIE och får upp endast typ
09:55 - 12:05 SK9409 (OS) Stockholm, Arlanda (Terminal 5) - Wien
Det är länge länge sen jag har bokat codeshare, så jag har glömt hur det fungerar. Även om det är SK flyg, opereras det av Austrian: dvs jag kommer då att INTE få 1500 poäng enligt SAS Plus utan något annat (mindre) enligt Austrian, har jag för mig. Rätt?
Jag jagar statuspoäng så denna fråga är superviktig att inte göra fel nu.
Efter som det är Star Alliance så kommer du att få poäng enligt utförande bolag, dvs resan kommer räknas som om den utförs av Austrian. Det innebär 200-1600 poäng, beroende på vilken bokningsklass du får hos Austrian (vilket inte behöver vara samma som bokningsklassen hos SAS).
Försöker boka VIE och får upp endast typ
09:55 - 12:05 SK9409 (OS) Stockholm, Arlanda (Terminal 5) - Wien
Det är länge länge sen jag har bokat codeshare, så jag har glömt hur det fungerar. Även om det är SK flyg, opereras det av Austrian: dvs jag kommer då att INTE få 1500 poäng enligt SAS Plus utan något annat (mindre) enligt Austrian, har jag för mig. Rätt?
Jag jagar statuspoäng så denna fråga är superviktig att inte göra fel nu.