Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Hej.
Bokade resa från BKK till Chongqing häromdagen med Air China.
Sökte och köpte business biljett men på ena leget stod det First vilket jag aldrig kan tänka mig att det egentligen är.
Förväntar mig en medioker resupplevelse men är nyfiken på hur många poäng den kan tänkas ge.
Nån som kan fe en fingervisning med hjälp av bifogad bild?

Attachments

• C6F5736B-56F3-4EC7-8863-E26E5567EDD6.png
    C6F5736B-56F3-4EC7-8863-E26E5567EDD6.png
    406,6 KB · Visningar: 253
Hej.
Bokade resa från BKK till Chongqing häromdagen med Air China.
Sökte och köpte business biljett men på ena leget stod det First vilket jag aldrig kan tänka mig att det egentligen är.
Förväntar mig en medioker resupplevelse men är nyfiken på hur många poäng den kan tänkas ge.
Nån som kan fe en fingervisning med hjälp av bifogad bild?
D ger 150% till Eurobonus och F ger 200% enligt EuroBonus-partner – Air China - SAS
Det är 1696 miles BKK-HGH och det är 828 miles HGH-CKG enligt Great Circle Mapper
Dvs det blir minst 1696*1,5 + 828*2 = 4200 miles. Sedan brukar poängen avrundas uppåt till jämna tal också, men nu blev jag osäker på om det var tiotal eller hundratal och i vilket skede avrundningen sker..

Avrundningen är uppåt till jämna hundratal innan multipliceringen. Iallafall på Lufthansaflygningar som krediteras till Eurobonus.

• Gilla
Reactions: ekf
Boys and Girls, hoppas ni har en bra kväll. Snabb fråga. Har bokat Turkish Airlines ARN-IST-DXB T/R i Class J.
Jag är EBG. Stämmer det att jag får 8800(taget från bokningen - avrundat uppåt)*1,25(EBG)= 11000 points?

Goodnight Sweden, where ever you are

Rasmus_1 din lilla glädjedödare..... ;). Men resterande gäller? dvs 8800 points? Tycker det är märkligt att man får lika mycket i economy som Business.

Toppen