Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Är det ditt slutgiltiga svar? Om man kollar på SAS hemsida så står det att man får 200% av flygna miles i båda fallen av bokningsklasser och enligt gcmap.com ska det vara 6000+5300 miles enkel väg då man avrundat till närmast överliggande hundratal miles. Varför blir det inte 22600 per väg?
Jag trodde det var ARN-SIN. Det ger 12000 poäng enkel väg.
Jag flög den sträckan med SQ i Augusti.

Då var det när som helst dags att boka första resan sedan jag hittade denna sidan och började samla EB-poäng. Jag har försökt läsa lite i tråden men fattar inte allt om jag ska vara ärlig. Jag lånar därför tråden och försöker ställa ett par frågor.

Jag har hittat T&R flygning till och från destinationen på SAS hemsida. Dock utförs flygningen av ett annat bolag och på sas hemsida står det under EB-poäng "ej tillgängligt". Detta är alltså codeshare och det ska man undvika? När jag går in på det *alliance anknutna bolagets egen hemsida kostar resan 1000 kr mindre. Det finns alltså incitament att köpa resan via detta bolag istället. Min fråga är då, får jag fortfarande EB-poäng? Behöver jag göra något för att få dem?

Tacksam för svar på min nybörjarfråga.

Förresten, bortse från mitt inlägg, såg att man bara fyller i EB nummer på hemsidan i nästa steg.
Du kommer garanterat få olika mängd poäng baserat på hur du köper biljetten. Bäst är oftast att boka direkt med bolaget som flyger, sedan beror det på din bokningsklass hur många poäng det blir. Finns oftast bokningsklass som ger 0 % av flugna miles till Eurobonus, samt 25%/50% samt 100%. Du ger för lite information för att kunna luska vidare i detta.

Jag är novis (fortfarande) och har inte hittat tydligt svar på det här med om en flygning ger EB poäng eller inte. Ger resan nedan alltså inga poäng trots att SAS opererar flygningen? Betyder "Ej tillgängligt poäng" alltså att det inte blir någon intjäning öht
upload_2017-9-17_11-48-28.png
?
upload_2017-9-17_11-48-28.png

Jag är novis (fortfarande) och har inte hittat tydligt svar på det här med om en flygning ger EB poäng eller inte. Ger resan nedan alltså inga poäng trots att SAS opererar flygningen? Betyder "Ej tillgängligt poäng" alltså att det inte blir någon intjäning öhtVisa bifogad bild 67490 ?
Visa bifogad bild 67490
Det betyder att sas bokningsmotor inte vet hur många poäng det blir. Du får poäng som vanligt för sas flighterna, vad flighten med Air China ger är dock inte 100% säkert men med 99% säkerhet ger den också några poäng.

Jag är novis (fortfarande) och har inte hittat tydligt svar på det här med om en flygning ger EB poäng eller inte. Ger resan nedan alltså inga poäng trots att SAS opererar flygningen? Betyder "Ej tillgängligt poäng" alltså att det inte blir någon intjäning öhtVisa bifogad bild 67490 ?
Visa bifogad bild 67490
Jag skulle gissa att det betyder att de inte vet eller vågar utlova något gällande poäng för de sträckor som inte SAS opererar, du är definitivt berättigad poäng för SAS egna och nästan alltid ett antal procent (beroende på bokningsklass) av flugna miles med övriga.

Visa bifogad bild 67490
Ej tillgänglig poäng i detta fall betyder att SAS webbsidan inte kan räkna poängen i förväg pga partnerflyget är inblandat.

Toppen