Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Dr. Miles

Expert
Finns det andra exempel då man bokar flyg med SK-nummer när man inte får några eurobonuspoäng alls, oavsett bokningsklass? Får man loungetillgång och fast track på ARN om man bokar en Plus-biljett på SK-codeshare med Luxair?
Inte nuförtiden men förr hade SAS codeshareavtal med Aeroflot och jag misstänker att man inte fick några EuroBonus poäng på Aeroflot operated flight med SK flightnummer.
 

ollek

Medlem
Nu börjar jag närma mig min brytpunkt och enligt ett mail från SAS så saknar jag 1993 baspoäng, ligger alltså på 43007. Om jag loggar in i appen eller på hemsidan och kollar så har jag dock 63007 poäng men gissar att dom 20.000 som trillade in för några veckor sen inte är att räkna med då jag har sagt upp mitt AMEX Elite och borde alltså inte få för detta år.

Men innan min brytpunkt den 1 september så har jag tre flighter, har jag räknat rätt?

28aug GOT-ARN med SAS bokningsklass M = 500 poäng + 125 i guldbonus
29aug ARN-WAW med LOT bokningsklass E = 100% till Eurobonus och sträckan är 532 miles
31aug WAW-LHR med LOT bokningsklass H = 100% till Eurobonus och sträckan är 916 miles

Tänker jag rätt om det borde bli 625 + 600 + 1000 = 2225

Sen är det väl datumet för flighterna som räknas och inte när dom trillar in på mitt konto och i värsta fall så kan jag väl köpa baspoäng som registreras retroaktivt för att behålla min status?
 

Canadien

Medlem
Mailen från SAS brukar inte har aktuellt saldo, utan kan vara någon/några veckor gammalt. Om du har 60k baspoäng i appen och på hemsidan så har du det. Amex skulle kunna få för sig att dra tillbaka de där 20k eftersom du sagt upp kortet, men risken är minimal.
 

Canadien

Medlem
...men eftersom du är så nära ska du givetvis försöka flyga in de sista 2k också, så att du har chans på Gold for life. Finns ju inte än, men när/om det införs så finns chansen/risken att Amex-guldare inte räknas.
 
Betyder detta att man alltid tjänar minst 500 Eurobonuspoäng om man flyger Avianca med bokningsklasser Y, B, M, H, Q, V, A, E, K, L, O, P, Z, W, S eller T?

EuroBonus-partner – Avianca - SAS
Avianca.jpg


:
 

Porsan

Medlem
Flyger om ett par månader business (U) med Singapore Airlines ARN-(tekniskt stopp DME)-SIN-CHC och hem (J) AKL-SIN-(tekniskt stopp DME)-ARN. Är EBG och har försökt räkna ut antal poäng men tycker inte jag får ihop det. Någon som kan hjälpa mig?
 
Toppen