Mårten Lönn
Medlem
Sorry för en riktigt basic fråga men... Ska åka ARN-FRA-BKK i L klass med Lufthansa. Tänker jag rätt med att det borde ge 190+1400 Eurobonuspoäng (alltså 25%)? eller är jag helt ute och cyklar?
Sorry för en riktigt basic fråga men... Ska åka ARN-FRA-BKK i L klass med Lufthansa. Tänker jag rätt med att det borde ge 190+1400 Eurobonuspoäng (alltså 25%)? eller är jag helt ute och cyklar?
Ungefär rätt. ARN-FRA kan ge dig cirka 100-300 poäng, det finns ett intervall i tabellen. Och så lite avrundning på det. FRA-BKK ser rätt ut.
Åkte ARN-CPH i Go i morse. Nu när jag var inne på mitt SAS-konto råkade jag se att bokningen stod listad som "Internetbokning av bonusresa poäng+kontanter" (vilket jag ju inte skulle ha fått får mig att boka frivilligt). När jag tittar på bokningen står det att jag använt 0 poäng och 799 kr för att betala resan (så jag har ju alltså bara betalat med kontanter, men på något underligt sätt har jag råkade klicka mig fram till "poäng+pengar"-sidan när jag bokade).
Blir spännande att se om jag får några poäng för denna resa. Jag vet ju att normalt så blir det inga poäng alls om man delbetalar med poäng, så jag gissar att det inte kommer att registreras några poäng automatiskt då resan ligger som en "poäng+pengar"-resa i systemet, så får väl troligtvis kontakta EB (fast först väntar jag ju förstås och ser vad som händer).
Nån som lyckats med samma sak och fick/inte fick poäng?
jag flyger arn-vie ganska ofta och stör mig på den ofta väldigt magra poängutdelningen.![]()
Får man inte poäng av att boka SK som flygs av JO? SAS webbsida vägrar räkna ut i vilket fall.