Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

JKS

Medlem
Om du vill kreditera flygningarna till Eurobonus så är det endast tabellen på SAS hemsida för respektive utförande flygbolag som är relevant. Vad gäller codeshare så är det svårt att veta vilken bokningsklass som gäller, då codeshare-bokningsklassen och utförande-bokningsklassen inte nödvändigtvis är desamma.
Tack för tydligt klargörande!
 

ocr123

Medlem
Hej,

Jag flög inom skandinavien i GO (L) vilket ska ge 312.5p pga guld-status. Jag uppgraderade till plus, hur mycket borde jag fått då?
 

ssh9721

Medlem
Hej,

Jag flög inom skandinavien i GO (L) vilket ska ge 312.5p pga guld-status. Jag uppgraderade till plus, hur mycket borde jag fått då?

Beror på hur du betalade uppgraderingen, pengar eller poäng?
  • Om du vinner ett bud som betalats med ett kreditkort kommer du att tjäna ytterligare Baspoäng utöver de poäng du tjänar baserat på din ursprungliga bokningsklass. Antalet intjänade poäng baseras på destination och uppgraderad reseklass.
  • Om du har betalat budet med poäng kommer inga ytterligare EuroBonus-poäng att tjänas in för din uppgradering.
  • Oavsett betalsätt tjänar du fortfarande poäng på din ursprungliga biljett/bokningsklass.

 

ocr123

Medlem
Beror på hur du uppgraderade, allt från 0 poäng till 250 poäng extra.

Beror på hur du betalade uppgraderingen, pengar eller poäng?
  • Om du vinner ett bud som betalats med ett kreditkort kommer du att tjäna ytterligare Baspoäng utöver de poäng du tjänar baserat på din ursprungliga bokningsklass. Antalet intjänade poäng baseras på destination och uppgraderad reseklass.
  • Om du har betalat budet med poäng kommer inga ytterligare EuroBonus-poäng att tjänas in för din uppgradering.
  • Oavsett betalsätt tjänar du fortfarande poäng på din ursprungliga biljett/bokningsklass.

Jag betalade med pengar. Hur kom du fram till 250?

Edit: ser nu att det finns en egen tabell för upgrade… där står det 250. Case closed
 
Last edited:

Lollet

Medlem
Ska flyga Swiss ARN-ZRH-HKG t&r bokat på Swiss hemsida i deras Full Flex Business. Bekräftelsen säger bokningsklass D på utresa och Z på hemresan. Om jag förstår det rätt så tjänar jag 200% på utresan och 100% på hemresan.
ARN-ZRH verkar vara 925 miles (avrunda till 1000?) och ZRH-HKG 5776 miles (avrunda till 5800?) Blir det då (1000+5800)*2= 13.600p på utresan och 6800p på hemresan (dvs 20.400p totalt för t&r) om jag krediterar detta till Eurobonus?
 

090034208

Medlem
Ska flyga Swiss ARN-ZRH-HKG t&r bokat på Swiss hemsida i deras Full Flex Business. Bekräftelsen säger bokningsklass D på utresa och Z på hemresan. Om jag förstår det rätt så tjänar jag 200% på utresan och 100% på hemresan.
ARN-ZRH verkar vara 925 miles (avrunda till 1000?) och ZRH-HKG 5776 miles (avrunda till 5800?) Blir det då (1000+5800)*2= 13.600p på utresan och 6800p på hemresan (dvs 20.400p totalt för t&r) om jag krediterar detta till Eurobonus?
Ja, borde stämma
 

Stenis32

Medlem
Ska flyga Swiss ARN-ZRH-HKG t&r bokat på Swiss hemsida i deras Full Flex Business. Bekräftelsen säger bokningsklass D på utresa och Z på hemresan. Om jag förstår det rätt så tjänar jag 200% på utresan och 100% på hemresan.
ARN-ZRH verkar vara 925 miles (avrunda till 1000?) och ZRH-HKG 5776 miles (avrunda till 5800?) Blir det då (1000+5800)*2= 13.600p på utresan och 6800p på hemresan (dvs 20.400p totalt för t&r) om jag krediterar detta till Eurobonus?

Jag har tidigare fått 900 EuroBonuspoäng för ARN-ZRH så de verkar avrunda nedåt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Lollet

Medlem
Jag har tidigare fått 900 EuroBonuspoäng för ARN-ZRH så de verkar avrunda nedåt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tack för info! Den här resan avslutas med 2 dagar kvar av min kvalificeringsperiod. Och tanken är att jag precis ska tippa över till EBG, så varje poäng blir viktig att beräkna rätt.
 
Toppen